شبکه آبیاری پایاب سدهای خراسان شمالی به بیش از۲۱ هزار هکتار گسترش یافت

۱۵اردیبهشت،

به گزارش ایرنا به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در روز یکشنبه،ˈعلیرضا عامریˈ گفت: اکنون شبکه اصلی آبیاری هزار و ۶۲۵ هکتار از اراضی پایاب سدهای ˈسومبارˈ، ˈچندیرˈ و ˈگلولˈ نیز در دست ساخت قرار دارد.

وی افزود: کار اجرایی شبکه فرعی آبیاری دو هزار و ۲۳۰ هکتار از زمین های پایاب سدهای شیروان و اسفراین نیز پایان یافته و وارد مدار بهره برداری شده است.

عامری گفت: با اجرای کامل شبکه های آبیاری در دست مطالعه پایاب سدهای استان وسعت کل زمین های کشاورزی زیرپوشش شبکه های آبیاری پایاب این سدها به ۲۹ هزار و ۲۵۵ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه های اصلی آبیاری سدهای در دست بهره برداری استان را ۷۳۸ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده برای ساخت بخش اول شبکه های فرعی پایاب سدهای شیروان و اسفراین را ۱۳۲ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: ایجاد شبکه های فرعی تازه در پایاب سدهای اسفراین، ˈشیرین درهˈ و ˈگلولˈ برای پوشش هزار و ۳۰ هکتار از زمین کشاورزی با اعتبار موردنیاز ۸۵ میلیارد ریال نیز در دست مطالعه است.

به گفته وی، شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و مورد نیاز برای پوشش حدود چهار هزار هکتار از زمین های پایاب سدهای در دست مطالعه ˈگلمندره، گراتی ، قردانلو و دربندˈ نیز در دست مطالعه قرار دارد.

طبق گزارش شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، شبکه اصلی آبیاری زمین های پایاب سد شیروان به طول ۷۷ کیلومتر و با ۹۲ میلیارد ریال هزینه در اوایل سال ۱۳۸۶ و شبکه اصلی آبیاری زمین های پایین دست سد اسفراین نیز به طول ۶۳ کیلومتر و با هزینه بیش از ۸۰ میلیارد ریال در پاییز سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسیده است. ک/۱

۶۲۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.