شبکه سحر “به سوی قبله” در ماه رمضان

“به سوی قبله” عنوان ویژه برنامه ای است به تهیه کنندگی احمدرضا کریمی که در ماه مبارک رمضان هر روز در لحظات افطار، میهمان سفره های رمضانی بینندگان سیمای آذری این شبکه خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، این برنامه در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای به صورت زنده در هنگام افطار به افق جمهوری آذربایجان پخش خواهد شد.

احمدرضا کریمی با اشاره به اینکه “به سوی قبله” ساختاری ترکیبی دارد، گفت: آیتم های این برنامه شامل پلاتو مجری، اذان مغرب به افق باکو، مناجات و نیایش، نماز جماعت و پخش گزارش مردمی از مراکز آذری زبان مانند تبریز، ارومیه و زنجان درباره محافل و مراسم مختلف در ماه رمضان خواهد بود.

وی “تفسیر قرآن” را از دیگر بخش های این ویژه برنامه عنوان کرد و افزود: در این بخش که در حال تولید آن هستیم، آیاتی از قرآن کریم توسط حجه الاسلام محمود معرفت، کارشناس برنامه تفسیر می شود.

تهیه کننده “به سوی قبله” افزود: در این بخش که ضبط آن به صورت استودیویی بوده و از اول تیرماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، به تفسیر سوره حمد و بخشی از سوره بقره پرداخته می شود و همزمان با تولید، بخش های آماده شده برنامه، در برنامه “به سوی قبله” به نظر بینندگان روزه دار خواهد رسید.

وی ادامه داد: تصویر برداری این بخش به عهده سعید شاهچراغ است و کار تدوین آن را سید محسن موسوی و حسن سیف الهی به انجام رسانده وبخش تفسیر قرآن را برای پخش در خلال برنامه آماده می کنند.

کریمی همچنین افزود: گزارش هایی در ارتباط با ماه رمضان و باورها و آئین های رمضانی در شهرهای تبریز (توسط ابراهیم محمدی) و ارومیه (توسط مجتبی رضاییه آزادی) تهیه شده و در طول ماه رمضان نیز به صورت مستمر، گزارش هایی از اماکن مذهبی این شهرها، شعرا و مدیحه سرایان مذهبی و… نیز تهیه و در بخش های متنوع برنامه به نمایش درخواهند آمد.

اجرای “به سوی قبله”را متانت شکرآوا (مجری – کارشناس) به عهده دارد و حسن سیف الهی و سیاوش اصغرزاده نیز به عنوان دستیار تهیه کننده با این برنامه همکاری دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.