شبکه ملی اطلاعات نقاط دسترسی را در اختیار ذی‌نفعان می‌گذارد

۲۷ آبان ،

به گفته معاون وزیر ارتباطات با پیاده سازی شبکه شباب که به عنوان یکی از شبکه‌های اختصاصی شبکه ملی اطلاعات،‌ نقاط دسترسی مورد نیاز در اختیار تمامی ذی نفعان حوزه کسب و کار قرار می‌گیرد.

به گزارش تفسیری ایسنا، علی حکیم جوادی در مراسم رونمایی از طرح ملی مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی، با بیان این مطلب اظهار کرد: مالکان کسب و کار می‌توانند از طریق این شبکه،‌ نسبت به تبادل اطلاعات مورد نیاز خود در زنجیره تامین اقدام کنند.

وی افزود: موضوع زنجیره تامین از جمله مباحث بسیار مهم است که راه‌اندازی کامل آن تنها با بهره گیری از فناوری اطلاعت و ارتباطات و استفاده از همه ابزار های نوین امکان‌پذیر است.

حکیم جوادی یکپارچگی و قابلیت ردیابی را از جمله عوامل مهم در زنجیره تامین دانست و تصریح کرد: امروزه در دنیا اشتراک گذاری اطلاعات از طریق شبکه ابری صورت می‌گیرد که پیاده‌سازی این شبکه در کشور ما نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: پیاده سازی زنجیره تامین هوشمند از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات سبب افزایش بهره‌وری خواهد شد و زمینه ایجاد هاب منطقه‌ای در این حوزه را فراهم می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات قوانین مرتبط از دیگر نیازهای این حوزه عنوان کرد و گفت: امیدوارم با تلاش‌هایی که صورت گرفته و همچنین حضور فعال در مجامع بین المللی مرتبط،‌ ایران نقش موثری در تدوین قوانین مورد نیاز در این بخش داشته باشد.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات آمادگی دارد تا در زمینه‌های زیرساختی و قوانین مرتبط یا این حوزه، همکاری لازم با فعالان مسوولان این بخش داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.