شبکه پویا ۲۴ ساعته نمی‌شود/خرید هفت مجموعه انیمیشن خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اعلام تغییرات جدول پخش پاییز شبکه پویا و ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شبکه ظهر امروز با حضور حسین زارعی مدیر تامین مرکز پویانمایی صبا و اهالی رسانه برگزارشد.

زارعی در این نشست یکی از رویکردهای اصلی مرکز صبا را ساخت انیمیشن با نگاه ویژه به مناسبت‌ها معرفی کرد و گفت: تلویزیون در این ایام مخاطب بیشتری دارد بنابراین با توجه به پیش رو داشتن هفته دفاع مقدس کار ویژه‌ای با نام “شجاعان” که سری اول آن تابستان از شبکه پویا روی آنتن رفت پخش خواهد شد و با وجود اینکه مخاطبان تصور می‌کنند انیمیشن‌های خارجی از تکنیک‌های پیشرفته تری برخوردارند این انیمیشن یکی از نمونه‌های بارز آثار موفق مرکز صباست.

مدیر تامین صبا ساعت پخش این انیمیشن را از هفته دفاع مقدس هر شب ۲۱:۱۰ اعلام کرد و افزود: ماجرای چهار خلبان هوانیروز که با رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیاری از کشور دفاع کرده‌اند، در “شجاعان” به تصویر کشیده می‌شود و ما تلاش کرده‌ایم از نظر تاکتیکی تصاویر دور از واقعیتی به مخاطبان نشان ندهیم و نکات آموزنده و اخلاقی و تربیتی را نیز درکار بگنجانیم.

زارعی ادامه داد: شبکه دو سیما نیز از اول مهر سری اول “شجاعان” را بازپخش می‌کند و برنامه‌ای با نام “مهربانان” نیز در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تولید شده که قسمت مربوط به امام صادق (ع) در شب شهادت ایشان پخش می‌شود و قسمت‌های دیگر نیز به تناوب روی آنتن خواهند رفت.

وی از انیمیشن “آقای مهربان” به عنوان یکی دیگر از آثار در نوبت پخش صبا نام برد و اظهار کرد: در شب ولادت امام رضا (ع) آقای مهربان ساعت ۱۷ از شبکه دو پخش می‌شود و شبکه پویا نیز این اثر را در ساعت ۲۰ روانه آنتن خواهد کرد که با تکنیک سه بعدی به تهیه کنندگی گلپایگانی و کارگردانی زرین آبادی تولید شده است.

زارعی یادآور شد: اولویت ما برای شبکه پویا انیمیشن‌های خارجی است و آثار داخلی نیز از مرکز صبا به این شبکه تزریق خواهد شد. دیگر شبکه‌ها را نیز به نحو احسن در این خصوص حمایت خواهیم کرد به شکلی که شبکه دو تا به حال کمتر از ۵ یا ۶ باکس انیمیشن نداشته است.

مدیر تامین صبا اعلام کرد: ۲۶ برنامه جدید که از ابتدای سال ۹۱ روی آنتن رفته‌اند به آرشیو سپرده شده و به مرور روی آنتن شبکه‌های مختلف قرار خواهد گرفت. ما ۷ شبکه را حمایت می‌کنیم که از این میان شبکه ۲ چهار عنوان برنامه از جمله “آرزوی زاغ‌ها”، “پرستاران” و “راز جنگل شفا” روی آنتن می‌رود، شبکه بازار “حسگر” را در ۱۱۰ قسمت ۵ دقیقه‌ای پخش می‌کند، آی فیلم “پهلوانان” را به جدول پخش خود افزوده و شبکه جام جم نیز چهار عنوان برنامه از صبا روی آنتن می‌فرستد. همچنین ما برای شبکه تهران در باکس سینمایی آن آثاری را تزریق می‌کنیم.

وی با ارائه آماری درباره پخش ۳۰ درصدی محصولات ایرانی و دریافت روزانه ۵۰ هزار پیامک از مخاطبان ادامه داد: ما در پخش تمامی آثار به ویژه ۷۰ درصد آثار خارجی ویژگی‌های دین، اخلاق، امید و آگاهی را لحاظ می‌کنیم. برای مثال انیمیشن “باخانمان” درباره امید و گذر از سختی‌ها و رسیدن به روشنایی‌هاست و “پسر شجاع” مخاطب کودک را دارای اعتماد به نفس می‌کند.

 

زارعی اظهار کرد: شبکه پویا ۲ ماه و پنج روز است آغاز به کار کرده و ما در این زمان سعی کردیم خودمان را با فرم‌های اولیه یک شبکه داخلی دیجیتال به لحاظ کنداکتور و مسائل فنی تطبیق دهیم. ما مثل شبکه‌های دیگر ۶ ماه پخش آزمایشی نداشتیم و صرفا از زمان صدور حکم تاسیس شبکه تا زمان آغاز پخش آزمایشی ۷۲ ساعت زمان داشتیم و اکنون نیز با دیگر شبکه‌ها وارد رقابت شده‌ایم. البته این موضوع درباره شبکه‌های داخلی است و ما “پرشین تون” را رقیب خود نمی‌دانیم ما دیدگاه‌هایی در زمینه پخش آثار داریم که رعایتشان می‌کنیم اما آنها صرفا می‌خواهند به هر قیمتی مخاطب جذب کند.

وی با اشاره به اعتراض برخی خانواده‌ها درباره ساعت پخش شبکه پویا یادآور شد: در تابستان فرصت بچه‌ها بیشتر است بنابراین تا ساعت ۱۱ برنامه داشتیم اما با آغاز مهر برنامه‌هایمان از ۶:۳۰ صبح آغاز می‌شود و ساعت ۱۰ پخش لالایی را خواهیم داشت. اولین برنامه ما “بچه‌ها مدرسه” است که در مدت زمان نیم ساعته خود با پخش آثار جذاب، نشاط لازم را برای رفتن به مدرسه در بچه‌ها ایجاد می کند و آنها را به مدرسه می‌فرستد.

مدیر تامین صبا از اعمال تغییراتی در راستای مبنای رده سنی مخاطبان خبر داد و افزود: از اول آبان ماه با تشکیل شورای کنداکتور متشکل از کارشناسان و روانشناسان رده بندی سنی را اعمال خواهیم کرد همچنین هفت عنوان مجموعه خارجی خریداری می شود و از اول آبان ماه در جدول پخش قرار خواهد گرفت که همگی محصول ۲۰۰۷ به بعد هستند.

زارعی تصریح کرد: یکی از هم و غم های ما این است که انیمیشن بی کیفیت روی آنتن نرود خوشبختانه آثار داخلی به تازگی تولید شده اند و اکثرا کیفیت لازم را دارند اما قدمت برخی آثار خارجی ۳۰ تا ۴۰ سال است و ما سعی می کنیم با اعمال اصلاحات و ارتقای صدا و تصویر آثار با کیفیت تری پخش کنیم.

وی همچنین از طراحی لگوی شبکه شبکه پویا با شروع مدارس خبر داد و اظهار کرد: مجموعه ای از نمادهای یک شبکه انیمیشن در این لگو که به زودی رونمایی می شود لحاظ شده است.

مدیر تامین صبا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر افزایش ساعات پخش این شبکه به ۲۴ ساعت اظهار کرد: سازمان از ما برای هشت ساعت باقیمانده طرح و ایده خواسته است با این حال این به معنای پخش برنامه در این ساعات نیست ما هفت ساعت و نیم برنامه تولید می کنیم که همین برنامه ها با چینشی متفاوت بازپخش می شوند با این حال تعداد انیمیشن ها محدود است و گر چه با افتتاح شبکه پویا این حرفه رونق پیدا کرده اما ما تصمیم به ارتقای ساعت پخش برنامه ها نخواهیم داشت.

زارعی از اعمال سانسور در برخی آثار درخواستی مردم برای پخش خبر داد و تصریح کرد: آثاری مثل بتمن که مردم درخواست فراوانی برای پخش آن داشتند در نوبت قرار گرفته ولی شاید روی آنتن نروند. هشت قسمت از انیمیشنی چون “باخانمان” نیز به علت برخی موضوعات حذف شد .

وی در پایان از تولید گزارش‌های دو دقیقه‌ای از مهدکودک‌ها در برنامه “بچه‌ها مدرسه” خبر داد و به ارسال چند اثر برجسته از مرکز پویانمایی صبا برای شرکت در جشنواره جام جم اشاره کرد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. لطفا شبکه پویا روتاساعت ده بیشتر پخش نکنین خواب بچه ها بهم میخوره:

    شبکه پویاذرولطفا تادیروقت نذارید خواب بچه ها بهم میخوره نمیخوابن تاده دیگه بیشتر نباشه بزرگترها نمیتونن تلویزیون ببینن چون همش روپویا هست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.