شبکه کردن ۲سیستم ویندوز۷

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

یکی از کاربردی ترین مزایای شبکه کردن ۲ رایانه، انتقال فایل ها به یکدیگر است که در شرایط معمول با استفاده از انواع فلش مموری ها و هاردها انجام می شود اما با استفاده از شبکه کردن ۲ سیستم می توانید بدون حمل هیچ نوع حافظه جانبی این کار را به سریع ترین حالت ممکن انجام دهید.برای این کار نیاز به پورت LAN دارید که امروزه بیشترسیستم های رایانه ای از آن پشتیبانی می کند و دوم نیازمند یک کابل کراس به طول فاصله ۲ سیستم هستید. حال برای شروع شبکه کردن ۲ سیستم ویندوز ۷ اول باید Workgroup دو رایانه را یکی کنید برای این کار روی Computer کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید.
پنجره System باز می شود که باید از پایین صفحه، سمت راست گزینه Change settings را انتخاب کنید. حال در صفحه جدید روی گزینه Change کلیک و در پنجره باز شده نامی را برای Workgroup هر ۲ رایانه وارد کنید. حتما دقت کنید که Computer Name های هر۲ رایانه باید متفاوت باشد و تنها Workgroup ها هستند که باید یکسان باشند. حال سیستم ها را restart و کابل کراس را وصل کنید.
اشتراک گذاری فایل ها: بعد از شبکه شدن برای به اشتراک گذاشتن فایل ها روی درایو مورد نظر کلیک و گزینه Share With و سپس از نوار باز شده گزینه Advanced sharing را انتخاب کنید. حال در زبانه Sharing گزینه Advanced sharing را انتخاب کنیدو در صفحه ای که باز می شود تیک گزینه Share this folder را بزنید؛ سپس روی OK کلیک کنید تا محتویات داخل درایو انتخاب شده به اشتراک گذاشته شود (برای فولدرها و فایل های مورد نظر نیز همین کار را انجام دهید). در ادامه روی Network (در دسکتاپ یا کنترل پانل) کلیک کنید؛ صفحه ای باز می شود که رایانه مورد نظر را نشان می دهد. در این بخش کافی است روی اسم رایانه کلیک کنید تا فایل ها و فولدرهای به اشتراک گذاشته شده در آن نمایش داده شود. حال برای هر فایلی می توانید با یک راست کلیک و انتخاب گزینه Copy و در نهایت paste در مکان مورد نظر، کار خود را به اتمام برسانید.

روزنامه خراسان

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر پنجشنبه ۲۶ مرداد   مشاهده : ۱۸   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – کامپیوتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.