شب موسیقی هفته فرهنگی تونس برگزار شد

۲۲ آبان ،

محمد کهنون کاردار سفارت تونس در تهران در مراسم شب موسیقی هفته فرهنگی این کشور گفت: برگزاری هفته فرهنگی تونس در تهران نقطه آغاز و زیربنایی محکم در مسیر تحکیم روابط فرهنگی و هنری میان ایران و تونس بود.

به گزارش تفسیری  هنرآنلاین، شب موسیقی هفته فرهنگی تونس در تهران شب گذشته، یکشنبه ۲۱ آبان با حضور هنرمندان و هنر دوستان ایرانی و تونسی و مسئولان فرهنگی و هنری این دو کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست گروه موسیقی “اخوان الغربی” به اجرای کنسرت پرداختند، اما در آغاز برنامه محمد کهنون کاردار سفارت تونس در ایران با تشکر از مسئولان ایرانی که شرایط برگزاری این هفته فرهنگی را مهیا کردند، از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ و رایزن فرهنگی ایران در تونس،گفت: این اولین هفته فرهنگی تونس در ایران، پس از وقوع انقلاب در تونس بود.

کهنون ادامه داد: انتظار داریم برگزاری این هفته فرهنگی دور تازهی از ارتباطات هنری و تعاملات فرهنگی میان دو کشور دوست و برادر ایران و تونس را بنیانگذاری کند.

وی هفته فرهنگی تونس در ایران را نقطه آغاز خواند و گفت: این برنامه نقطه آغاز تعاملات فرهنگی و هنری ما با هم بود نه نقطه پایان که برگزاری آن نشان داد دو کشور ایران و تونس مشتاق همکاری‌های فرهنگی و نزدیک شدن به یکدیگر می باشند.

کاردار سفارت تونس در ایران خاطرنشان کرد: یکی از نکات برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی تونس در تهران این بود که به ما ثابت کرد قرابت‌ها و نقاط مشترک بسیاری میان فرهنگ و هنر ایران و تونس وجود دارد و وظیفه ماست که از آن‌ها غبار زدایی کرده و تعاملاتمان را گشترش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید راه‌های توسعه و گسترش تعاملات فرهنگی و هنری مان را پیدا کنیم، اظهار کرد: این هفته فرهنگی فرصت مناسبی را برای گروه اعزامی‌از تونس به ریاست وزیر فرهنگ تونس “مهدی مبروک” فراهم کرد که راه‌های تحکیم روابط با ایران را مورد ارزیابی قرار دهند و همچنین این فرصت را برای شرکت کنندگان مهیا ساخت تا با تهران و ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی آن آشنا شوند.

کهنون باز تاکید کرد: هفته فرهنگی توس در ایران علی‌رغم اهمیت بسیاری که برای ما داشت اما شایسته است از آن با عنوان نقطه آغاز یاد کنیم و امیدواریم همانگونه که ما به ایران آمدیم و هفته فرهنگی خود را در تهران برگزار کردیم هنرمندان و اهالی فرهنگ ایران هم به تونس بیایند و هفته فرهنگی ایران را در تونس برگزار کنند.

این مقام تونسی در پایان با بیان اینکه باید تعاملات هنری در همه رشته‌ها میان دو کشور گسترش یابد، گفت: باید به ایده‌هایمان جنبه عملیاتی بدهیم و در جهتی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها گام‌های اساسی برداریم.

پس از سخنان کاردار سفارت تونس در ایران گروه موسیقی “اخوان الغربی” به اجرای قطعاتی از آلبوم “خواطر”پرداختند که با تشویق گرم مخاطبان مواجه شد.

محمد الغربی سرپرست گروه موسیقی “اخوان الغربی” در توضیحاتی که درباره قطعات اجرا شده داد، اظهار کرد که بخشی از آن‌ها برای بزرگداشت استادم “محمد القلعی” که از بهترین نوازندگان تونس بوده اجرا می‌شود و همچنین اجرای قطعات دیگری هم به دوست ایرانی ام “حمیدرضا مهاجرانی ” تقدیم شده است.

در شب موسیقی هفته فرهنگی تونس در تهران علاوه بر تک‌نوازی عود توسط “محمد الغربی” قطعاتی در موسیقی سنتی تونس، موسیقی تلفیقی تونس و ترکیه، قطعه‌هایی از فلامینگو و … اجرا شد.

پایان پیام/۴۵


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.