اولین هفته فرهنگی تونس در تهران برگزار می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

اولین هفته فرهنگی تونس به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور وزیران فرهنگ دو کشور و دهها نفر از هنرمندان تونسی ۱۶ الی ۲۱ آبان ماه در حوزه هنری تهران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این هفته فرهنگی به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی کشورمان برای اولین بار در تاریخ روابط دو کشور و پس از “بیداری اسلامی” و عزت و کرامت یافتن ملت مسلمان تونس و در چارچوب تفاهمنامه مشترک همکاری های فرهنگی دو کشور برگزار می شود.
بنابراین گزارش؛  “مهدی مبروک” وزیر فرهنگ تونس در رأس هیاتی فرهنگی و هنری و به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این رخداد مهم فرهنگی به تهران سفر خواهد کرد.
همچنین؛ وزیر فرهنگ تونس در این سفر پس از افتتاح هفته فرهنگی ودیدار و گفت و گو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای امضاء تفاهمنامه خواهر خواندگی دو استان”قیروان” و”یزد” به این استان سفر می‌کند .
بر اساس این گزارش؛ وزیر فرهنگ تونس در این سفر ضمن بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی استان یزد در مراسم تقدیر از “حسن دانش” قاری بین المللی ایران که در مسابقات بین المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم در تونس در سال جاری رتبه اول قرائت را کسب کرد، شرکت می کند.
لازم به ذکر است؛ از مهمترین برنامه های این هفته فرهنگی اجرای برنامه تواشیح، برپایی نمایشگاه عکس، هنرهای تجسمی،کتاب و نوشته های خطی تونس در محل نمایشگاه آثار تاریخی و اسلامی است.
همچنین؛ نمایش فیلم های تونسی و حضور “ناصر خمیر” کارگردان معروف سینمای این کشور و برگزاری میزگرد سینمایی با حضور سینماگران ایرانی در کنار اجرای موسیقی سنتی تونسی  از دیگر برنامه های هفته فرهنگی تونس در تهران است.
گفتنی است؛ در این هفته فرهنگی همچنین میزگرد علمی در زمینه قیروان پایتخت اسلامی تونس و نیز روابط فرهنگی علمی دو جانبه به همراه شب شعر با حضور شاعران تونسی در کنار اجرای گروه تئاتر تونسی به کارگردانی “انتصار عیساوی” برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.