شرح مختصری از همه چیز

ایسنا نوشت: این کتاب با ترجمه محمود زنجانی و با مقدمه سیدحسن امین در ۵۱۴ صفحه با قیمت ۲۰هزار تومان از سوی انتشارات دایرهالمعارف ایران‌‌شناسی منتشر شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «کتاب حاضر با عنوان «شرح مختصری از همه چیز» (دایرهالمعارف موجز علوم)،‌ ترجمه‌ کتابی در زمینه‌ تاریخ علم است که توانسته اسرار علمی و کشفیات بزرگ و غوامض جهان هستی را در لفافه‌ سخن به نحو موجز و با زبانی ساده و قابل درک همگان به رشته تحریر درآورد. این کتاب چکیده‌ای از تمام دانش و فرضیات علمی‌ است که به طور خلاصه از ساختمان نسبتا کامل اتم و ذرات هسته‌‌ای اتمی و گردش دائمی و ابدی ذرات و اندازه‌ آن‌ها و نیز ساختار مولکولی تمام اجسام و ایجاد کهکشان‌ها بویژه منظومه‌ خورشیدی و در نتیجه کره‌ زمینی که ما بر روی آن زندگی می‌کنیم، سخن می‌گوید. نویسنده‌ این کتاب یعنی شخص بیل برایسون دانشمندی است که دستی در تمام علوم دارد و فردی دانش‌پژوه است که مشکلات و معضلات جاری را با زبانی فصیح بیان می‌‌کند و توانسته اطلاعات مختصری از تمام دانش‌ها گردآوری کرده و همگان را از دانش امروزی آگاه سازد. باید اذعان داشت که جمع‌آوری این مطالب علمی در یک کتاب نه چندان حجیم کاری صعب‌، بلکه بسیار شگفت‌آور است.»
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و نگاه پنجشنبه رادر محل کار یا منزل -بدون هزینه ارسال- دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.