شرح مخمصه اصلاح طلبان مدعی تقلب در انتخابات در روزنامه کیهان

۱۳م آذر ،

«جنبش سبز و اصلاح طلبان دارای اشتراک و یکسانی ذاتی می باشند اما این روزها موضوعی چالش برانگیز و متناقض آنها را دچار بحث کرده مبنی بر اینکه با وجود زندانی یا در حصر بودن سران جنبش سبز آیا باید در انتخابات شرکت کرد؟…»

پایگاه اینترنتی ندای سبز وابسته به رجب مزروعی (اصلاح طلب فراری مقیم بروکسل) با انتشار یافتن مطلب فوق نوشت: اساساً با زندانی بودن سران جنبش و فعالان اصلاح طلب، دل به دریای انتخابات زدن برای اصلاح طلبان یک خطای استراتژیک است.

این رسانه اینترنتی با ابراز نگرانی از برخی تحرکات برای ورود به انتخابات نوشت: خاتمی، هاشمی و دیگر شخصیت های این جریان همچون عبدالله نوری، موسوی خوئینی ها و… در ماه های قبل هر یک به نحوی بر ضرورت تغییر شرایط تاکید کرده اند و همچنین گفته اند که در صورت ادامه این شرایط به هیچ وجه شرایط مهیای حضور اصلاح طلبان نیست. اگر اعتقاد به عدم سلامت و تشکیک در انتخابات سال ۸۸ است و حوادث، رویکرد و اتفاقات سه سال قبل روند غیرعادی و غیرقانونی در حکمرانی و برگزاری انتخابات را اثبات کرده، در این صورت باید یکی از سه اتفاق پیش رو افتاده باشد تا حداقل بتوان صحبت از مشارکت کرد. اول، اینکه مسئولان برگزاری انتخابات تغییر کرده باشند. پیش فرض دوم، تغییر رفتار، سیاست و منش مسئولان است که انتخابات زیر دست آنها برگزار می شود. و سوم اینکه، همین مسئولین بر عدم سلامت انتخابات ۸۸ صحه گذاشته باشند. چه آنکه بارها و بارها شاهد بوده ایم که حتی اصرار بر روش های قبلی نیز از سوی تصمیم گیرندگان و یا نمایندگان آنها صورت گرفته است؛ آنجا که می گویند: اصلاح طلبان برای بازگشت باید توبه کنند، فتنه در حال برنامه ریزی برای انتخابات است و…

نویسنده نتیجه گرفت: در سه سال قبل نه نوع برخورد حکومت تغییری کرده و نه مسئولان برگزاری انتخابات عوض شده اند و انتخابات ۸۸ همچون امری مقدس مورد تایید حکومت است، و همچنان همان حمایت های بی شائبه قبلی وجود دارد. لذا می توان گفت امروز گفتمان «اصلاحات» در حصر قرار گرفته و نهاد «انتخابات» نیز زندانی است و تا زمانی که حصر نشکند و درهای زندان باز نشود، حتی صحبت از حضور نیز امری عقلانی و استراتژیک به نظر نمی آید.

انتشار این قبیل تحلیل ها در حالی است که سران جریان اصلاح طلب نسبت به تحریم انتخابات سال قبل مجلس و مشارکت ۶۴ درصدی مردم احساس خسران می کنند. به عبارت دیگر اگر با وجود تحریم انتخابات مجلس ۶۴ درصد مردم شرکت کردند، به تجربه معلوم است که در انتخابات ریاست جمهوری درصد بیشتری شرکت می کنند و بدین ترتیب به بایگانی سپرده شدن مدعیان اصلاح طلبی قطعیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

اما این وضعیت بغرنج «نه راه پیش، نه راه پس» شق دومی هم دارد و آن حضور در انتخابات است. در این صورت، ضمن اینکه حضور مذکور دهن کجی به موسوی و کروبی و فتنه گران بازداشتی- عبور از فتنه گران- تلفی خواهد شد، دهن کجی مشابهی نیز به ادعای بی پایه تقلب در انتخابات است.

منطقاً راه خروج از این مخمصه، اعتراف به بی پایگی دروغ تقلب و بازگشت از بیراهه ای است که گروه های ضدانقلاب و سرویس های جاسوسی بیگانه جلوی پای اصلاح طلبان گذاشتند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.