شرط موفقیت “الابراهیمی” در سوریه

استاد دانشگاه دمشق تاکید کرد، موفقیت ماموریت اخضر الابراهیمی به توقف حمایت رژیم‌های منطقه از گروه های مسلح تروریست و پیشبرد طرف ها به سمت گفت و گوی سیاسی برای تامین ثبات و صلح در سوریه بستگی دارد.

“محمود محمد” روز جمعه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: اخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه، شخصیتی محترم و بزرگ است؛ با این حال موفقیت ماموریت او مستلزم فراهم شدن برخی شرایط است، و کشورهایی که زمینه شکست دو فرستاده سابق سازمان ملل “الدابی” و “کوفی عنان” را فراهم کردند، باید دست از حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح تروریست بکشند.

وی افزود: الابراهیم خواهان حمایت از مردم سوریه و متوقف کردن خونریزی در این کشور است که به سبب توطئه چینی آمریکا و رژیم صهیونیستی و عواملشان در منطقه یعنی عربستان و قطر و ترکیه ، جریان دارد. اگر ابراهیمی بتواند علل بحران را مشخص کند و راهکارهای حل آن ها را تعیین کند به نقطه ای مشخص می رسد و آن ضرورت توقف حمایت از گروه های مسلح تروریستی است که در سوریه فساد کرده اند.

این استاد دانشگاه دمشق با اشاره به فشارهای منطقه ای و بین المللی به الابراهیمی در سفر به قاهره، افزود: وی توانست خود را از این فشارها برهاند اما با این حال موفقیت او جز با تحقق اراده سیاسی بین المللی ممکن نخواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت اعمال فشار بر کشورهای حامی گروه های تروریستی فعال در سوریه، خاطر نشان کرد : کشورهایی که از این گروه ها حمایت کرده و پوشش سیاسی لازم را برای فعالیت آن ها فراهم می سازند، و جلوی ورود مخالفان به گفت و گوی سیاسی را می گیرند باید تحت فشار قرار داده شوند.

محمود محمد تأکید کرد: دولت و ملت سوریه قادر است بحران را از راه های دیگر حل کند، و ارتش و رهبری سوریه برای پاکسازی کشور از گروهک های تروریستی مصمم هستند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.