شرکت در انتخابات یک عبادت است

۲۲خردادماه،

کارشناس مسئول امور روحانیون بعثه با بیان اینکه «به یقین شرکت در انتخابات یک عبادت است، گفت: مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری تاکید دارند که شرکت در انتخابات هم ملی و هم مذهبی و هم دینی و سیاسی است و مسائل سیاسی ما هم عین عبادت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام حسین بهجتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: یکی از پایه‌های اقتدار هر نظام بخصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور مردم است. پشتیبان نظام و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان از اول انقلاب تا کنون مردم بوده‌اند و «حضور مردم» حرف اول و آخر را بر سر دشمن فریاد کشیده است.  
وی با یادآوری اینکه تمامی انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا کنون مهم بوده‌اند، ویژگی‌های خاص انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را در شرایط فعلی مسائل جهان و منطقه دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات ۲۴ خرداد، انتخاباتی سرنوشت‌ساز است. 
کارشناس مسئول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با بیان اینکه تحقق حماسه سیاسی سبب ارتقای اقتدار نظام و افزایش امنیت کشور می‌شود، در برشمردن لوازم تحقق حماسه سیاسی گفت: حماسه سیاسی صورت نمی‌گیرد مگر با حضور حداکثری مردمی که دل در گروی نظام دارند. همچنین انتخاب اصلح توسط رای‌دهندگان ۲۴ خرداد ماه حماسه سیاسی را تکمیل می‌کند. 
وی افزود: پس از حضور حداکثری مردم، این حماسه زمانی تحقق روشن‌تر و بهتری به خود خواهد گرفت که خداوند قلوب مردم را به سمت و سوی فردی هدایت کند که بتواند ماموریت سنگین ریاست جمهوری را بر عهده گیرد و با تمام وجود در خدمت مردم و نظام باشد و مسائل و مشکلات کشور را حل کند. 
حجت‌الاسلام بهجتی در ارائه تحلیلی دربارهٔ اینکه «چگونه می‌توان شرکت در انتخابات را به مثابه یک عبادت دانست» گفت: قطعا شرکت در انتخابات یک عبادت است چون نظام و شکل حکومت ما دینی و اسلامی است و در این کره خاکی، حکومت دینی و اسلامی مانند کشور خودمان ندیده‌ایم البته این به آن معنا نیست که تمام مسائل ما صد درصد اسلامی شده است اما منحصر به فرد است. فلذا مسائل سیاسی آن نیز شکل عبادی دارد. 
وی «سیاست» در اسلام را متناظر با «مدیریت کارآمد» دانست و گفت: مسئله انتخابات یعنی مردم در یک مدیریت شرکت کنند. این مدیریت دینی و اسلامی است یعنی اگر شهروند مسلمان در انتخابات شرکت کرد، کار عبادی انجام داده و اگر شرکت نکرد این کار عبادی را انجام نداده است و باید در دنیا و آخرت جوابگو باشد. لذا مراجع تقلید و مقام معظم رهبری تاکید دارند که این مسئله هم ملی و هم مذهبی و هم دینی و سیاسی است و مسائل سیاسی ما هم عین عبادت است لذا اگر کسی از این معنا غفلت کند قطعا یکی از عبادات مهم را انجام نداده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.