شروع آواربرداری و ساخت خانه‌های زلزله‌زدگان هرمزگان

معاون بازسازی بنیاد مسکن ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی آواربرداری و ساخت خانه‌های زلزله‌زده هرمزگان، از افزایش آمار واحدهای احداثی بر اثر پس‌لرزه‌ها به ۲۴۸۰ واحد خبر داد.

شروع آواربرداری و ساخت خانه‌های زلزله‌زدگان هرمزگان

به گزارش ممتاز نیوز، مجید جودی اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردها تعداد واحدهای احداثی (تخریبی) زلزله ۶.۴ ریشتری هرمزگان از ۲۰۰۰ به ۲۴۸۰ واحد افزایش یافت. تعداد واحدهای تعمیری نیز ۷۰۲ واحد است. در واقع پس‌لرزه‌ها باعث تخریب تعدادی از خانه‌های تعمیری شد که آمار واحدهای احداثی افزایش یافت.

وی افزود: با استقرار ماشین‌آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات آواربرداری و ساخت واحدها از روز گذشته آغاز شده است. ما از محل منابع حساب ۱۰۰ امام (ره) مصالح را تامین کرده‌ایم و در انتظار مصوبه تسهیلات نماندیم. اسکلت، میلگرد و سیمان در حال ورود به منطقه است.

جودی درباره آخرین وضعیت زلزله‌زدگان فین گفت: خوشبختانه آنجا منطقه سردی نیست و چادر بین مردم توزیع شده است. ۲۰ میلیون تومان هم برای اسکان موقت پیش بینی شده است. البته اکثر افراد با یکدیگر خویشاوند هستند و مشکلی از بابت اسکان ندارند. از طرف دیگر هرچه سریع تر واحدها را می‌سازیم و به مردم تحویل می‌دهیم.

معاون بازسازی بنیاد مسکن تاکید کرد: برآوردهای خسارت توسط نیروهای بنیاد انجام شده و تشکیل پرونده‌ها به منظور معرفی به بانک و دریافت تسهیلات از امروز آغاز شده است.

جودی درباره مبلغ تسهیلات به منظور بازسازی و نوسازی واحدهای زلزله‌زده هرمزگان یادآور شد: پیشنهاد ما که البته باید به تصویب دولت برسد ۱۵۰ میلیون تومان وام احداث، ۳۰ میلیون تومان وام معیشتی و اسباب و اثاثیه، و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در سرفصل‌های مختلف پرداخت شود. این سرفصل‌ها شامل ۲۰ میلیون تومان به منظور اسکان موقت، ۲۰ میلیون تومان کمک معیشتی و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض احداث خواهد بود. یعنی به طور کلی ۲۵۰ میلیون تومان وام و بلاعوض به واحدهای احداثی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمالا یکشنبه هفته آینده تسهیلات در دولت به تصویب می‌رسد، گفت: برای واحدهای تعمیری نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات  و ۲۰ میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش، ساعت ۱۵:۳۶ روز یکشنبه ( ۲۳ آبان ۱۴۰۰) زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر عمق ۱۸ کیلومتری منطقه لافت در استان هرمزگان را لرزاند و چند ثانیه پس از آن نیز زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۶.۳ ریشتر همین منطقه را در عمق ۱۰ کیلومتری از زمین لرزاند. در جریان این زمین لرزه یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق کشته و تا روز ۲۵ آبان ماه تعداد مصدومان از یکصد نفر عبور کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.