شرکت‌ سرمایه گذاری استانی به فرابورس می رود

مدیرعامل سابق فرابورس گفت: پس از اعلام مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ درخصوص نحوه ورود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به فرابورس، حضور این شرکت‌ها در این بازار آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، مصطفی امیدقائمی با اشاره به اینکه ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس در دستور کار کمیته فرعی شورای عالی اصل ۴۴ قرار دارد ، گفت : در شرایط فعلی شورای عالی اصل ۴۴ مصوبه‌ای را باید ارائه دهد که بر مبنای آن این شرکت‌ها وارد فرابورس شوند.

مدیر عامل سابق فرابورس با اشاره به اینکه در این مصوبه نقشه راه پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مشخص شده است، افزود : بعد از ارائه این مصوبه از سوی کمیته فرعی شورای اصل ۴۴ یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به‌ عنوان نمونه به فرابورس وارد می‌شود.

وی اظهار داشت: این مصوبه تمام جزئیات پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، نحوه برگزاری مجامع، عرضه سهام این شرکت‌ها، نحوه افزایش سرمایه و جزئیاتی از این دست را شامل می‌شود.

مدیر عامل سابق فرابورس با تاکید بر اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهامدار عمده ندارند، خاطرنشان کرد:

سازمان بورس در اساسنامه‌ای که برای این شرکت‌ها تدوین کرده، موضوع مربوط به وضع سهامداری این شرکت‌ها را روشن کرده است.

امید قائمی در باره نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌ گذاری استانی گفت : با توجه به اینکه هنوز مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ ارائه نشده است، نحوه برگزاری مجامع و اینکه ریاست بر عهده چه بخشی باشد، فعلا مشخص نیست./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.