شرکت نفت: اموال زنجانی در داخل کشور به یک ششم بدهی‌اش نمی‌رسد


در طول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه مشخص شد که او و همدستانش بخش عمده‌ای از اموالی را که باید به شرکت نفت و بیت‌المال برمی‌گرداندند به خارج از کشور برده و صرف سرمایه‌گذاری عمده خود کرده یا در اختیار امنای خود در دیگر کشور‌ها از جمله در ترکیه قرار دادند.

پورتال خبری ممتاز نیوز: غلامرضا مهدوی با بیان اینکه وزارت خارجه درصدد گرفتن وکلای خارجی برای بازگرداندن اموال متهم نفتی به کشورند، گفت: اموال داخل کشور بابک زنجانی اگر در شرایط مطلوبی فروخته شود یک ششم بدهی‌اش را هم پوشش نمی‌دهد. وی افزود: ماجرای خرید شرکت اقماری اونور ایر در ترکیه درست زمانی که اموال شرکت نفت در اختیار وی قرار گرفت، رخ داد و همزمان نیز چند کشتی کانتینربر از آلمان خریداری و در اختیار نروژی‌ها قرار می‌دهد یعنی تاریخ خرید این اموال با زمانی که نفت در اختیارشان قرار گرفته همخوانی دارد.

مهدوی تصریح کرد: بابک زنجانی شرکت اونورایر را به قیمت ۲۵۵ میلیون دلار از یک تبعه ترک خریداری کرده که ۵۱ درصد آن به نام این تاجر ترک و ۴۹ درصد نیز به‌نام شمس‌زاده می‌شود و تمامی این ماجرا‌ها زمانی که هنوز بازداشت نشده بود، اتفاق افتاده و بعد از بازداشت نیز این مساله تشدید شد و افرادی هم که امین وی بودند شروع به دست‌اندازی و انتقال اموال به دیگران کردند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت نفت با کمک دولت و وزارت خارجه درصدد گرفتن وکلای خارجی هستند که آن میزان اموالی که امکان دارد به کشور بازگردانند.

منبع: ایلنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.