شرکت های بورسی بیش از ۹۱ هزار میلیارد ریال سود تقسیم کردند

خبرگزای آریا- شرکت های بورسی در مجامع سال مالی ۹۰ خود بیش از ۹۱ هزار و  ۱۵۴میلیارد ریال سود میان سهامداران تقسیم کردند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  شرکت های بورسی در مجامعی که تا روز ۲۵ تیرماه امسال برگزار کردند در مجموع مبلغ ۱۱۱ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال درآمد واقعی محقق کردند که به طور متوسط ۸۱ درصد از سود خود تقسیم کردند.
مخابرات بیشترین سود را در میان صنایع بورسی با مبلغ ۱۷ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال به دست آورد که با سیاست تقسیم سود ۱۰۸ درصدی، مبلغ ۱۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال را بین سهامداران خود تقسیم کرد.
در گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی ۵ بانک (پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین،کارآفرین و انصار) تا پایان هفته سوم مجامع خود را در سال ۹۰ برگزار کردند.
این پنج بانک در مجموع ۲۵ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال درآمد واقعی کسب کردند که با تقسیم سود ۶۰ درصدی حدود ۱۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال میان سهامداران خود تقسیم کردند.
بر اساس این گزارش، ۱۴ شرکت گروه فلزات اساسی نیز تا تاریخ فوق مجامع خود را  پشت سرگذاشتند که با تقسیم سود ۷۸ درصدی ۱۵ هزار و ۲۸ میلیارد ریال برای سهامداران خود کنار گذاشتند.
شش شرکت صنعت استخراج کانه های فلزی مجامع بورسی خود را برگزار کردند که با تقسیم سود ۹۸ درصدی در مکان چهارم جدول بیشترین تقسیم سود صنایع بورسی قرار دارند.
این شرکت ها، ۱۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال سود واقعی به دست آورند که در نهایت ۱۲ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال سود  میان سهامداران خود تقسیم کردند.
همچنین از میان ۳۰ شرکت حاضر در گروه محصولات شیمیایی، سهامداران ۱۴ شرکت به مجمع رفتند که مدیران این گروه با سیاست تقسیم سود ۸۶ درصدی، ۱۰ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال سود برای سهامداران خود کنار گذاشتند.
بر اساس این گزارش، گروه ماشین آلات دستگاه های برقی با تقسیم سود ۱۲۶ درصدی، سهامداران خود را غافلگیر کرد.
 

افزایش متوسط سود تقسیمی شرکت ها
اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اعلام کرد : متوسط سود تقسیمی هر سهم با ۶۵ ریال افزایش نسبت به پایان سال ۹۰ به رقم ۴۶۸ ریال رسید.
بر اساس این گزارش، متوسط درآمد واقعی هر سهم ۱۷۲ شرکت بورسی که تا هفته سوم تیرماه امسال مجامع خود را در سال ۹۰ برگزار کرده اند، رقم ۵۷۱ ریال بود که شرکت ها به طور متوسط ۴۶۸ ریال را در مجامع خود تقسیم کرده اند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.