شرکت ورزشکاران زن عربستان با شرایط خاصی در المپیک

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۱:۳۸:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رییس امور ورزش و جوانان عربستان سعودی خبر داد:

بزرگنمایی:  

رییس امور ورزش و جوانان عربستان سعودی گفت: ورزشکاران زن عربستان به سه شرط مجوز شرکت در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن را دریافت می کنند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، ‘نواف بن فیصل’ روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ‘الجزیره’ اضافه کرد: داشتن حجاب شرعی، موافقت و همراهی ولی، اختلاط نکردن با نامحرم و تعهد ورزشکار و ولی او مبنی بر رعایت این موارد، از شرایط شرکت در بازی های المپیک است.
وی اضافه کرد: پیشتر گفتم که کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی عربستان سعودی، هیچ فعالیت ورزشی در قسمت
زنان ندارند ولی در صورت دریافت نامه از سوی کمیته بین المللی المپیک یا هر فدراسیون بین المللی، شرکت ورزشکاران زن با این شرایط امکان پذیر است.
نواف در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر اصرار کمیته بین المللی المپیک در موافقت با شرکت زنان ورزشکار عربستان سعودی در این بازی ها گفت: سال ها بود که درخواست هایی مبنی بر اعزام ورزشکاران زن به مسابقات جهانی وجود داشت ولی ما ورزشکار زن نداشتیم ولی اکنون تعدادی از ورزشکاران زن در داخل و خارج عربستان با ارایه درخواست به فدراسیون ها و کمیته بین المللی المپیک، خواستار شرکت در این مسابقات شده اند.
سفارت عربستان سعودی در لندن، روز ۲۴ ماه گذشته میلادی اعلام کرد، ورزشکاران زن برای نخستین بار اجازه شرکت در بازی های المپیک را دریافت می کنند.
کمیته بین المللی المپیک در سال های گذشته، قانونی را تصویب کرد که کشورهای عضو باید برای رعایت قوانین المپیک حداقل یک ورزشکار زن در این بازی ها داشته باشند.
در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن نیز همه کشورهای جهان غیر از عربستان سعودی، قطر و برونئی به ورزشکاران زن اجازه داده بودند در این بازی ها شرکت کنند.
قطر و برونئی پیشتر اعلام کردند این بار برای رعایت قوانین المپیک، ورزشکاران زن خود را به بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن اعزام می کنند.  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۱۳۳۸۳۴۰۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.