المپیکی‌ها را دریابید

جام جم آنلاین: در شرایطی که گفته می‌شود در راه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن همه چیز به خوبی و آرامش پیش می‌رود، اما در پس موضوع، قهرمانان از وضعیت موجود ناراضی‌اند و دغدغه‌های مالی و معیشتی‌شان این اجازه را به آنها نمی‌دهد که تمام فکر و ذهن خود را معطوف به المپیک کنند.

این در شرایطی است که طی روز‌های گذشته نیز واریز نشدن بودجه‌های مورد نیاز فدراسیون‌ها، بعضا باعث بگو و مگوی مسوولان و رنجش خاطر ورزشی‌ها شده است تا در این شرایط این سوال مطرح شود که چرا نباید با مدیریت اصولی منابع مالی ورزش، دغدغه خاطر روسای فدراسیون‌ها و قهرمانان تیم‌های ملی برای حضوری شایسته در بازی‌های لندن ۲۰۱۲ اصولی رفع شود.

اگر طی روز‌های گذشته حرف دل قهرمانان و ورزشکاران المپیکی در رشته‌های مختلف را شنیده و خوانده باشید، در خواهید یافت که اکثر آنان از وضعیت موجود ناراضی‌اند و آن را مطابق با شرایط و امکاناتی استاندارد نمی‌دانند.

این وسط تاخیر یکی دو ساله در پرداخت پاداش‌های قهرمانی ورزشکاران در میادین آسیایی و جهانی نیز مزید بر علت شده تا صدای اعتراض آنان بلند شده و با دلخوری به سوی المپیک خیز بردارند.

بدیهی است در راه حضوری شایسته در المپیک لندن، ورزشکاران باید بی‌دغدغه باشند و فکر و ذهنشان تنها و تنها معطوف به آماده‌سازی بهتر و هماوردی با بهترین‌های ورزش دنیا باشد.

حساسیت و اهمیت موضوع نیز از آن جهت است که کوچک‌ترین دغدغه‌ای می‌تواند تمرکز قهرمانان را بر هم زده و خدای ناکرده، آنان را در خلال تمریناتشان دچار آسیب‌دیدگی سازد که این مساله اقتضا می‌کند مسوولان ارشد ورزش، در جهت رسیدگی به مسائل مالی و معیشتی قهرمانان و ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک قدم‌های عاجلی را بردارند.

اگر چه همه چیز تنها در مسائل مالی خلاصه نمی‌شود و توجه به مسائل روحی و روانی ورزشکاران نیز حائز اهمیت است اما قطعا یک گام اساسی در این راه کاستن از دغدغه‌های مالی است که امیدواریم مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به آن اهتمام ورزند.

حجت‌الله اکبرآبادی – دبیر گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.