شغلی تنها مخصوص “سالمندان”

اردیبهشت ۱۴۰۳

پزشکان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند که باغبانی و خانه داری می‌تواند برای سالمندان و سلامت آن‌ها بسیار مفید باشد و مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در آن‌ها شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که باغبانی و خانه داری می‌تواند منجر به سلامت قلب بویژه در سالمندان شود. 

گفتنی است: برای اشخاص ۶۰ سال به بالا مشغول بودن به انجام فعالیت‌های روزانه می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی – عروقی را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد و حتی سبب طول عمر بیشتر برای آن‌ها شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند: نشستن و بی‌کار بودن و عدم انجام فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت، بیمارهای قلبی – عروقی و کاهش طول عمر شود. 

پزشکان از فعالیت روزمره در زمینه خانه داری، خرید و باغبانی به عنوان ورزش عمدی یاد می‌کنند که نقش بسیار موثری در سلامت سالمندان دارد. 

پزشکان این نتایج را با بررسی بر روی ۳۸۰۰ زن و مرد و انجام نظر سنجی از آن‌ها در خصوص سبک زندگی از کودکی تا سالمندی بدست آورده‌اند. 

پزشکان در کنار این نوع کار‌ها، ورزش منظم، پیاده روی غذایی سالم و تحت نظر پزشک و انجام معاینات دوره‌ای را در افزایش طول عمر موثر می‌دانند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.