شکست محاصره سوسنگرد + نقشه

فروردین ۱۴۰۳

سوسنگرد در تاریخ ۶ مهر ۱۳۵۹ به اشغال ارتش عراق درآمد، سه روز بعد رزمندگان سپاه اهواز با حمایت نیروهایی از لشگر ۹۲ ارتش، سوسنگرد را آزاد کردند

به گزارش گروه ویژه نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران؛ “سوسنگرد” در تاریخ ۶ مهر ۱۳۵۹ به اشغال ارتش عراق درآمد، سه روز بعد رزمندگان سپاه اهواز با حمایت نیروهایی از لشگر ۹۲ ارتش، سوسنگرد را آزاد کردند و عناصر خائن (موسوم به جبهه‌التحریر) که در جریان سقوط شهر و طی دوره اشغال، عراق را یاری می‌کردند دستگیر و اعدام شدند.

 
در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۵۹ یگان‌های عراقی بار دیگر سوسنگرد را از سه طرف محاصره کردند و روز بعد وارد شهر شدند لکن نیروهای سپاه و ژاندارمری که داوطلبانه در سوسنگرد باقی مانده بودند، با مقاومت خود از سقوط شهر جلوگیری کردند.
 
همزمان با مقاومت نیروها در داخل سوسنگرد، در اهواز برای شکستن محاصره شهر طرح‌ریزی می‌شد پس از دو روز مقاومت سرانجام در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۵۹ با اجرای عملیاتی از نیروی شهر، با مشارکت سپاه، ارتش و ستاد جنگ‌های نامنظم ابتدا محاصره جنوب شرقی شهر شکسته شد سپس رزمندگان به شهر وارد شدند و با کمک نیروهای محاصره شده در آن، اشغالگران را از شهر بیرون راندند و تا پشت دیوارهای غربی شهر آن‌ها را تعقیب کردند. این عملیات در تقویت اعتماد به نفس نیروی خودی بسیار موثر بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.