شماره‌گذاری وانت نیسان هم متوقف شد

به دنبال توقف پلاک‌گذاری وانت پیکان

شماره‌گذاری وانت نیسان هم متوقف شد

عصر خودرو : دبیر انجمن خودروسازان از توقف شماره‌گذاری وانت نیسان مجهز به ترمز ABS از ابتدای اردیبهشت ماه امسال علی‌رغم ابلاغیه‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس مبنی بر بلامانع بودن شماره‌گذاری این خودرو خبر داد.

به نقل از ایسنا احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: اعتبار ابلاغیه قبلی سازمان ملی استاندارد در خصوص شماره‌گذاری وانت‌ نیسان آخر فروردین ‌امسال به پایان رسید و شماره‌گذاری این خودرو متوقف شد.

وی با بیان این‌که سازمان ملی استاندارد پس از بررسی دوباره استاندارد‌های خودرو وانت نیسان و اصلاحاتی همچون نصب فرمان دو تکه تلسکوپی و تاخوگراف، استاندارد این خودرو را تایید و ابلاغیه شماره‌گذاری آن‌را صادر کرد، خاطرنشان کرد: این تاییدیه و ابلاغیه شماره‌گذاری وانت‌ نیسان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس ابلاغ شد؛ با این حال با وجود این ابلاغیه شماره‌گذاری وانت نیسان مجهز به ترمز ABS همچنان متوقف است.

او ادامه داد: این وضعیت در حالی است که پلیس از اسفند پارسال شماره‌گذاری وانت نیسان بدون ترمز ABS را نیز متوقف کرده؛ آن هم در شرایطی که مصوبه‌ دولت در خصوص ارائه‌ مهلت جدید به شرکت زامیاد برای نصب ترمز ABS در تاریخ ششم اسفند‌ ماه سال گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس ابلاغ شده است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: در واقع در آن زمان هیات دولت به دنبال مشکلات موجود در زمینه‌ تامین ترمز ABS از سوی تولید‌کنندگان داخلی و خارجی، به شرکت زامیاد مهلت داد تا ابتدای تیر ماه سال وانت نیسان را به ترمز ABS مجهز کند، اما پلیس راهور برخلاف ابلاغیه‌ هیات دولت از ابتدای اسفند ماه سال گذشته از شماره‌گذاری وانت نیسان فاقد ABS خودداری کرده است.

نعمت‌بخش با بیان این‌که مشخص نیست پلیس که طبق قوانین جاری کشور مجری قانون محسوب می‌شود، چگونه وارد حوزه قانون‌گذاری شده است، تصریح کرد: پلیس در سال حمایت از تولید ملی برخلاف تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و با وجود مصوبات و ابلاغیه قانونی هیات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شماره‌گذاری خودروهای داخلی را بدون دلیل متوقف کرده و یک تنه در برابر چرخش چرخ صنعتی کشور، ادامه اشتغال و معیشت هزاران کارگر مظلوم ایرانی شاغل در خودروسازان داخلی ایستاده است.

به گزارش ایسنا، دبیر انجمن خودروسازان پیش از این هم از توقف شماره‌گذاری وانت پیکان علی‌رغم ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس در زمینه شماره‌گذاری این خودرو خبر داده بود.

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت   ۱۵:۱۱

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.