شماره گذاری تاکسی‌های پایتخت بعد از ۲ ماه

شماره گذاری تاکسی‌های پایتخت بعد از ۲ ماه

عصر خودرو : شماره گذاری ۵۰۰ تاکسی نوسازی شده در حالی از دو روز پیش آغاز شد، که پلیس راهور ناجا از حدود ۳ ماه پیش از شماره‌گذاری این تعداد تاکسی امتناع می‌کرد.

به نقل از دنیای اقتصاد به گفته یک مقام آگاه در سازمان تاکسیرانی، در تاریخ ۹۰/۱۲/۲۰ راهور ناجا اعلام کرد که تاکسی‌های نو تنها در صورتی شماره‌گذاری می‌شوند که مجهز به دو ایربگ باشند. این مقام آگاه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: پلیس راهور ناجا تا همین دو روز پیش و با وجود موعد قسط تاکسی‌های مذکور از شماره گذاری این تاکسی‌ها خودداری می‌کرد تا در نهایت و با اعتراض تاکسی‌دارها این جریان به پایان رسید.

طبق خواسته راهور ناجا قرار بوده، دو خودروی ۴۰۵ و سمند با دو کیسه هوا به عنوان تاکسی، راهی خیابان‌های پایتخت شوند. این در حالی است که خودروهای یاد شده با یک کیسه هوا تحویل سازمان تاکسیرانی شده است.
این مقام آگاه در سازمان تاکسیرانی همچنین عنوان کرد: در اینکه رعایت ایمنی و استاندارد یکی از ضروریات تاکسی‌های شهری است، شکی نیست اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که مگر سرعت تاکسی‌های درون شهری چقدر است که باید دو کیسه هوا داشته باشند؟ و چرا زمانی که چنین اجباری برای تاکسی‌های درون شهری ایجاد می‌شود، خودروهای شخصی که سفرهای بین استانی هم دارند با یک کیسه هوا شماره‌گذاری می‌شوند؟ به گفته این مقام آگاه در حال حاضر برابر بخشنامه معاونت نوسازی ستاد حمل‌ونقل و سوخت و برای کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت، دارندگان ۵ هزار تاکسی فرسوده دیگر پایتخت نیز در سایت این ستاد ثبت نام کرده‌اند. اما بعد از افزایش قیمت خودروها برخی خودروسازان از صدور پیش فاکتور برای این تعداد تاکسی خودداری می‌کند. این در حالی است که تاکسی داران از ۱۵ اسفند ۹۰ تمام مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند اما صدور پیش فاکتور از سوی خودروسازان همچنان متوقف است.

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت   ۱۱:۵۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.