شمار مهدهای قرآنی به ۲۰۰ مهد می‌رسد

DSC_6221-1.jpg

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اعلام افزایش شمار مهدهای قرآنی به ۲۰۰ مهد ظرف دو سال آینده، از صدور مجوز برای ۱۰ تقاضای مهدکودک از سوی هیات‌های مذهبی و ۵۰ تقاضای مهدکودک از سوی مساجد خبر داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه سازمان بهزیستی در زمینه مهدهای کودک، حمایت گروه‌های حامی نظیر بسیج، هیات‌های مذهبی، مساجد و دانشگاه‌ها را طلب می‌کند، اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند مهدمسجد به معنای تبدیل مساجد به مهدکودک است، اما این در حالی است که بسیاری از مساجد در سراسر کشور، فعالیت‌های نظیر دایر کردن درمانگاه، مدرسه و مهدکودک را در سابقه خود دارند.

به گفته وی، وظایف مهدهای کودک به فعالیت‌های مسجدها و هیات‌های مذهبی نزدیک است و این مهدها با لحاظ استانداردهای لازم و توجه به ارزش‌های دینی دایر می‌شوند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه در خصوص ایجاد مهدکودک در زندان‌ها، تاکید کرد: سازمان بهزیستی در این خصوص اعلام آمادگی کرده است، ضمن اینکه طبق تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با سازمان زندان‌ها، کودکان بیش از دو سال زنان زندانی تا ترخیص مادرانشان از زندان به مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

نفریه ادامه داد: بدین‌ترتیب مهدهای زندان‌ها تنها مختص کودکان زیر دو سال زنان زندانی خواهد بود و اگر فضای کافی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد، آمادگی دارد با لحاظ استانداردهای لازم مهدهای زندان‌ها را با آموزش نیروهای مورد نیاز دایر کند.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد به دلیل کم تعداد بودن زنان و کودکان زیر دو سال ساکن در زندان‌ها، دایر کردن مهدکودک در زندان‌ها عملی نباشد.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد به دلیل کم تعداد بودن زنان و کودکان زیر دو سال ساکن در زندان‌ها، دایر کردن مهدکودک در زندان‌ها عملی نباشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.