شمار نیروهای نظامی انگلیس برای بازی های المپیک افزایش می یابد

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد بر خلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شمار نیروهای نظامی که قرار است در جریان برگزاری بازی‌های المپیک امسال مورد استفاده قرار گیرند، افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور انگلیس خاطر نشان کرد با توجه به اینکه شرکت خصوصی امنیتی  نمی‌تواند به تعهدات خود برای تامین نیروی مورد نیاز برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک عمل کند، ارتش انگلیس تصمیم گرفته است شمار نیروهای نظامی خود را برای تامین امنیت این بازی‌ها افزایش دهد.
وزارت کشور انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: قرار است وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه جزئیات این طرح را به پارلمان ارائه دهد.
در حالی که تنها دو هفته به زمان برگزاری این بازی‌ها باقی مانده است، رسانه‌های انگلیسی اعلام کرده‌اند که ارتش این کشور از ترس اینکه این شرکت خصوصی نتواند به تعهدات خود عمل کند، قرار است سه هزار و پانصد نیروی مازاد را برای تامین امنیت این بازی‌ها به کار گیرد.
بیش از۴۰ هزار نیروی نظامی و غیرنظامی مسئولیت تامین امنیت این بازی‌ها را بر عهده خواهند داشت.
 
تامین امنیت این بازی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی برگزار کنندگان بازی‌ها المپیک ۲۰۱۲ به شمار می‌رود، زیرا روز هفتم ژوئیه ۲۰۰۷ و فردای روزی که لندن به عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شد، این شهر صحنه چندین انفجار بود که به مرگ۵۲ نفر منجر شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.