شناسایی افکار بد/ فناوری که افکار تهدیدآمیز را در نطفه خفه می‌کند

محققان به نوعی از تکنولوژی دست یافتند که با استفاده از آن می‌توان هرگونه
افکار تهدید آمیز را، حتی قبل از آنکه در مغز انسان به جریان بیفتد،
شناسایی کند.
فاوانیوز : به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان پروژه‌های پیشرفته دفاعی (DARPA)، حدود ۵ سال پیش برای راه‌اندازی ارتشی با تکنولوژی تشخیص بصری تهدیدهای ذهنی ایجاد شده است.
از سویی تحقیقات نشان می‌دهد، محدودیت دید انسان، وسعت منطقه دید و نیز اثرات خستگی چشم، باعث می‌شود بهره‌گیری صرف از دانش بینایی و بصری دشوار باشد. این تکنولوژی با استفاده از سیستم “شناخت و هشدار خطر” (CT2WS) که به وسیله یک دوربین دوچشمی و اتصال آن به یک شبکه انجام می‌شود، می‌تواند افکار تهدید آمیزی را که ممکن است در ذهن سربازان وجود داشته باشد را مهار کند.

کلاه تشخیص امواج مغزی

شاید به نظر برسد که این تکنولوژی بیشتر شبیه داستان‌های علمی تخیلی است اما باید گفت که تکنولوژی CT2WS بر پایه واقعیت و علمی ایجاد شده است. این علم ثابت می‌کند که انسان‌ها به صورت ذاتی قدرت پرداختن و شناسایی افکار حتی افکار ناخودآگاه یکدیگر را دارند.

وقتی دستگاه یک حرکت تهدید آمیز بالقوه، مثل یک حرکت ناگهانی را در مغز شناسایی می‌کند، باعث می شود که موج مغز روی سیستم عدد ۳۰۰ را نشان دهد. سیستم CT2WS نیز این امواج را طبقه بندی و ترجمه کرده و در آخر و با یک زنگ هشدار، مشخص آن تفکر تهدید آمیز را از طریق ۳ مولفه کلیدی که از قبل در سیستم تعریف شده، مشخص می‌کند.

قدم اول کنترل افکار فرد به وسیله کلاهی است که می‌تواند منحنی‌هایی ارسال شده توسط امواج مغزی را ثبت کند. وقتی دستگاه قادر شد فکر مورد نظر را با به کارگیری نصب یک دوربین ۱۲۰ مگاپیگسل و زاویه دید ۱۲۰ درجه مشخص کند، آن وقت است که کلاهی که روی سر فرد قرار داده شده و به سیستم متصل است تصایر را ثبت و ضبط می‌کند.

مرحله آخر این پروسه نیز الگوریتمهای پیچیده پردازش بصری است که می‌تواند روی یک لپ تاپ اجرا شود، شناسایی اهداف بالقوه و تصایر ذهنی کاربر برای ارزیابی و شناسایی است.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.