شناسنامه دار کردن تمامی “ساختمان های نوساز” تا سال آینده/ شیوه “قیمت گذاری” “مسکن” تغییر کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور خبر داد:

هاشمی گفت: پیش نویس و پیگیری های لازم برای ممنوع المعامله شدن ساختمان های بدون شناسنامه انجام شده و تا سال آینده این قانون برای تمامی ساختمان ها انجام می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مهدی هاشمی رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه یکی از موضوعات معوق شده در حال حاضر صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان است ،افزود:  شناسنامه فنی وملکی  به عنوان یک سند هویتی  ،کیفیت ساختمان  را از نظر امنیت و مشخصات فنی تعیین می کند. 

وی با اشاره به اینکه مسئولیت  تمامی سازندگان ،طراحان وبهره برداران در این شناسنامه درج می شود ،افزود: طی این مدت کشور به شناسنامه فنی و ملکی  به طور جدی نپرداخته وکمتر از ۱۰ درصد در حال حاضر در ایران این شناسنامه صادر می شود. 

هاشمی با اشاره به اینکه  باید به طور  کامل صدور شناسنامه های فنی و ملکی  در ساختمان های کشور رعایت شود،افزود: در حال حاضر هماهنگی کامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اتحادیه مشاوران املاک صورت گرفته و بسترهای لازم برای اجرای آن فراهم شده است. 

هاشمی در ادامه اظهار داشت: مسئولیت اجرای این شناسنامه در دست سازمان نظام مهندسی کشوراست و باید الزاماتی در شهرداری و سازمان اسناد و املاک ایجاد شود که ساختمان های بدون شناسنامه و بدون کیفیت و ایمنی ممنوع معامله شده است. 

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در ادامه افزود: پیش نویس و پیگیری های لازم برای  ممنوع المعامله شدن ساختمان های بدون شناسنامه انجام شده و تا سال آینده این قانون برای تمامی ساختمان ها انجام می شود. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد:ارزش گذاری و رتبه بندی  واحد های مسکونی در حال حاضر براساس شناسنامه فنی و ملکی انجام می شود.
انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.