شناور شدن نرخ سوخت پروازهای بین‌المللی/ قیمت ماهانه تغییر می‌کند

۲۸ آبان ،

900-17.jpg

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام این که قیمت سوخت شرکتهای هواپیمایی داخلی که پرواز خارجی دارند بر اساس نرخ فوب خلیج فارس محاسبه می‌شود، گفت: با توجه به تغییر ماهانه این نرخ بین‌المللی قیمت سوخت نیز برای پروازهای بین‌المللی شرکت‌های داخلی تغییر می‌کند.

جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که در حال حاضر شرکت‌های داخلی به صورت اعتباری سوخت خود را دریافت می‌کنند، گفت: شرکتهای داخلی می‌توانند بهای سوخت پروازهای خارجی خود را با ارز یا به نرخ ارز مبادلاتی به ریال بپردازند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نرخ سوخت هواپیماهای باربری و شرکت‌های خارجی نیز با نرخ فوب خلیج فارس محاسبه می گردد.

پیش ازاین نرخ هر لیتر سوخت پرواز‌های خارجی شرکتهای ایرانی ۱۶۰۰ تومان محاسبه می‌شد اما طبق مصوبه ابلاغ شده از ابتدای آذرماه امسال نرخ تازه قابل اجراست.

به گزارش تفسیری ایسنا، بعد از آن که سازمان هواپیمایی کشوری، از ۱۶ آبان‌ماه نرخ بلیت پروازهای داخلی را به طور میانگین ۶۵ درصد افزایش داد، طبق اعلام مصوبه تازه ستاد هدفمندی یارانه‌ها نرخ تازه سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی ۷۰۰ تومان و برای پروازهای خارجی نرخ بین‌المللی تعیین شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.