شنبه؛ برپایی ۱۰ راهپیمایی در مناطق مختلف بحرین

عضو دبیرخانه جمعیت وفاق بحرین اعلام کرد: این جمعیت فردا ۱۰ راهپیمایی در مناطق مختلف بحرین برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، مجید میلاد اظهار داشت: به نظر می رسد که نیروهای امنیتی در صدد برایند هر ۱۰ راهپیمایی ما را ممنوع اعلام کنند چون که از نظر آنها همه این مناطق از کندی ترافیک شکایت دارند.

میلاد تاکید کرد: آزادی بیان حق ما است و رژیم حق ندارد به دلایل واهی مانع برگزاری راهپیمایی ها شود و آنچه انجام می دهد سوء استفاده از قدرت است.

وی توضیح داد: وقتی قانونگذار قانون برگزاری تظاهرات را وضع کرد آن را مشروط به اخذ موافقت نکرده بلکه گفته است باید به مقامات امنیتی درباره برگزاری راهپیمایی یا تجمع اطلاع داده شود تا آنها در خدمت راهپیمایان یا تحصن کنندگان برای تامین امنیت باشند.

عضو دبیرخانه جمعیت وفاق بحرین با تاکید بر این که حق آزادی بیان حقی است که آنرا از کسی نگرفته ایم، همچنین گفت: ما حق داریم با شبکه های ماهواره ای صحبت کنیم و در این زمینه منت کسی بر ما نیست.

میلاد به دوگانگی معیارهای رژیم بحرین اشاره کرد و افزود: با توجه به این که قانون اجازه نداده است تجمعات سیاسی در عبادتگاه ها صورت گیرد اما تجمع مورد حمایت رژیم، با عنوان الفاتح در یک مسجد صورت می گیرد در حالی که یکی از عللی که دولت برای انحلال جمعیت امل مدعی شده است این بود که این جمعیت برخی تجمعات خود را در عبادتگاه ها برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: اگر دستگاه قضایی بحرین مستقل و در صدور احکام بی طرف بود دیگر رئیس این دستگاه پادشاه نمی بود که خود رئیس قوه مجریه نیز هست.

میلاد با بیان این که در چنین شرایطی دستگاه قضایی بحرین نمی تواند مستقل باشد، افزود: با آن که محاکمه شوندگان از شیوه های هولناک شکنجه در زندانها سخن می گویند اما شکنجه گران همچنان آزاد و قربانیان شکنجه هنوز بازداشت هستند و محاکمه می شوند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.