دعوت به تظاهرات از سوی مخالفان/توصیه الوفاق به رژیم آل خلیفه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، انجمنهای سیاسی مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین برپایی تظاهرات در مناطق مختلف این کشور را خواستار شدند.

این در حالی است که دستگاه امنیت داخلی بحرین درباره هر گونه برپایی اعتراضات در این کشور هشدار داده است. مخالفت رژیم آل خلیفه با اعتراضات مسالمت آمیز مردمی طی هفته های اخیر به حدی بوده است که واکنش سازمان عفو بین الملل به این موضوع را برانگیخته است.

از سوی دیگر پایگاه خبری الوفاق متعلق به جمعیت الوفاق بزرگترین اپوزیسیون شیعه بحرین اعلام کرد که وزارت کشور بحرین با برپایی ۳۵ تحصن مسالمت آمیز مردمی مخالفت کرده است.

“هادی الموسوی” یکی از مسئولان الوفاق در این رابطه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت : ممانعت از برپایی اعتراضات مسالمت آمیز در راستای تلاش برای جلوگیری از محروم کردن شهروندان از حق آزادی بیان صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت : بازداشت گسترده مردم و یورش به شهروندان بر خلاف توصیه های کمیته حقیقت یاب بحرین به شمار می رود و مقامات آل خلیفه باید حقوق مردم و اموال و دارایی های آنها را حفظ کنند.

گفتنی است از آغاز اعتراضات مردمی بحرین علیه رژیم دیکتاتوری آل خلیفه از فوریه سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ نفر شهید و صدها نفر زخمی و صدها نفر دیگر بازداشت شده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.