شهبازی: حریفان قدرتمندی درمسابقات باکو حضورداشتند

‘ حسین شهبازی ‘ روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشتی گیران آلمان ، اوکراین و جمهوری آذربایجان حریفان قدر من در این مسابقات بودند، اما تنها با یک باخت به کشتی گیر جمهوری آذربایجان در گروه بازنده ها مقام سوم جهان را کسب کردم.

وی از تمام مربیان خود از جمله ‘ سید مراد محمدی’ ، ‘ تورج ظفری ‘ و ‘ اکبر فلاح’ قدردانی کرد و گفت: بدون شک کمک های پدر و مادرم نیز در کسب عناوین کشتی در جهان برای من بسیار تاثیرگذار بوده است.

دارنده مدال برنز کشتی نوجوانان جهان در وزن ۸۵ کیلوگرم درعین حال اظهارداشت: امسال برای نخستین بار در رده نوجوانان وارد تیم ملی شدم و تلاش خواهم کرد سال اینده در این گروه سنی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کشتی های خوبی را برگزارکنم.

در مسابقات جام جهانی کشتی نوجوانان جهان ، آزادکاران نوجوان کشورمان موفق شدند پس از دو روز مبارزه با کسب یک مدال طلا و شش مدال برنز و ۶۰ امتیاز مقام سوم جهان را از آن خود کنند.

جمهوری آذربایجان با کسب هشت مدال ( دو طلا ، سه نقره و سه برنز ) با کسب ۷۴ امتیاز در رده دوم جهان ایستاد و کشتی گیران نوجوان روسیه با کسب ۷۷ امتیاز مقام نخست تیم جهان را از آن خود کردند.

تیم ملی کشتی نوجوانان ایران با ۱۰ کشتی گیردر اوزان ۴۲ ، ۴۶ ، ۵۰ ، ۵۴، ۵۸، ۶۳ ، ۶۹ ، ۷۶ ، ۸۵ ، ۱۰۰ کیلوگرم در مسابقات در باکو شرکت کرد و در مجموع با کسب یک مدال طلا و شش برنز به مقام سوم جهان دست یافت.

رقابت های کشتی نوجوانان جهان در رشته مردان و زنان طی روزهای ۲۱ تا ۲۷ اگوست (۳۱ مرداد تا ۶ شهریورماه ) برگزار می شود و در مجموع بیش از ۸۵۰ نفر اعم از کشتی گیر، کادر فنی تیم ها و داوران بین المللی از ۴۱ کشور جهان به جمهوری آذربایجان آمده اند.

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در نخستین روز این مسابقات، یک مدال طلا توسط ˈعلی محمد زادهˈ در وزن ۵۰ کیلوگرم و سه مدال برنز توسط ˈسمیر یاوریˈ در وزن ۵۸ کیلوگرم، ˈ رضا مظفریˈ در ۶۹ کیلوگرم و ˈحسین شهبازیˈ در ۸۵ کیلوگرم کسب کرد.

در دومین روز این مسابقات ˈصابر خانجانیˈ در ۴۶ کیلوگرم مدال برنز ، ˈ حسین روزبه ˈ در ۶۳ کیلوگرم مدال برنز و در ۱۰۰ کیلوگرم ‘ علی اصغر اکبری ‘ موفق به کسب مدال برنز شدند.

خاورم/۱۱۰۸**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۴۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.