«شهرک ابریشم» یک‌ قدم تا تحویل

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

رییس انجمن انبوه‌سازان: ۵۰۰۰ واحد آماده است اما سیستم فاضلاب هنوز وصل نیست

دولت دهم اگر چه همه واحدهای مسکونی‌مهر را در شهرهایی موسوم به «شهرجدید» که تاسیس آنها به دهه۷۰ برمی‌گردد، احداث کرده است، اما در اواخر سال۸۸ برای تنوع‌بخشی به مناطق جذاب سرریز جمعیت تهران، یک شهرک‌مسکونی با ظرفیت ۱۰ هزار واحدمسکونی در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در اطراف کرج تدارک دید که هم‌اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهرک ابریشم تنها منطقه‌ای است که در ۴سال اخیر به صورت صفر تا ۱۰۰ از زمین خام تبدیل به شهر مسکونی شده است این در حالی است که در پرند، هشتگرد و پردیس، تا پیش از سال۸۸، سابقه سکونتی وجود داشت و فقط ظرفیت سکونتی این سه منطقه تحت‌تاثیر ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.
در شهرک‌ابریشم که همه ظرفیت آن به ساخت مسکن‌مهر اختصاص داده شده، فعلا ۸ هزار واحدمسکونی در حال ساخت است که به سبب ایجاد شهرک در زمان تعلق کرج به استان تهران، هم‌اکنون بخش بسیاری از واحدها توسط متقاضیان تهرانی پیش‌خرید شده است.
رییس انجمن انبوه‌سازان تهران -مجری ساخت شهرک‌ابریشم- دربارهٔ آخرین مراحل پیشرفت این شهرک به «دنیای‌اقتصاد» گفت: ساخت این شهرک بعد از حرکت کند در سال‌های ۸۹ تا ۹۰، در یکسال اخیر با تغییر مدیریت دولتی در حوزه راه‌‌وشهرسازی استان البرز، سرعت گرفت طوری که هم‌اکنون بیش از ۵ هزار واحدمسکونی آن آماده تحویل به متقاضیان است و ۳ هزار واحد باقیمانده، دارای ۹۵درصد پیشرفت‌فیزیکی است که تا پایان امسال قابلیت واگذاری به متقاضیان را دارد.
ایرج رهبر تصریح کرد: پیگیری‌‌های قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی –سعید صابونی- و بازدیدهای هفتگی وی از شهرک ابریشم سبب شد اختلاف‌ها بین تعاونی‌ها، انبوه‌سازان و همچنین دستگاه‌های خدمات رسان برای زمانبندی اجرای امور با یکدیگر هماهنگ شود و تقریبا همه مشکلات قبلی در این شهرک که کار را کند کرده بود، مرتفع شود.
وی یکی از دلایل طولانی‌شدن ساخت و بهره‌برداری از شهرک ابریشم را مشکل معارض زمین و ساماندهی اعضای تعاونی‌ها و همچنین نحوه پرداخت آورده‌نقدی اعضا عنوان کرد.
رییس انجمن انبوه‌سازان همچنین در پاسخ به پرسش «دنیای‌اقتصاد» دربارهٔ تعیین تکلیف کارخانه بازیافت زباله کرج که در نزدیکی شهرک ابریشم قرار دارد و سبب تاثیرگذاری بر هوا و محیط‌زیست شده است، گفت: این کارخانه به راحتی قابل انتقال به محیط دیگری است و باید استانداری البرز در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام کند.
رهبر همچنین گفت: سیستم فاضلاب شهرک ابریشم هنوز به طور کامل نصب نشده که این نیز باید تا قبل از بهره‌برداری کامل از شهرک نصب و راه‌اندازی شود.
مجری ساخت شهرک ابریشم، تعریض اتوبان تهران-کرج و امتداد اتوبان همت به سمت کرج را در تسهیل نقل‌وانتقال ساکنان تهران به شهرک ابریشم و سکونت جمعیت سربار تهران در این منطقه موثر ارزیابی کرد.
رییس انجمن انبوه‌سازان در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم طبق تاکید رییس‌جمهور منتخب باید با بخش‌خصوصی همکاری داشته باشد و از پتانسیل این بخش بهره‌ ببرد، گفت: انبوه‌سازان آماده ادامه همکاری با دولت در طراحی و ساخت پروژه‌های مسکونی مخصوص دهک‌های مختلف جامعه می باشند.

منبع: دنیای اقتصاد



آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.