شهروندان از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند

ایسنا/زنجان معاون فرماندار خرم‌دره گفت: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید، از شهروندان تقاضا می‌شود از روشن کردن آتش در مراتع و منابع‌طبیعی خودداری کنند.

شاپوررضا کاظمی ظهر امروز (چهارم فروردین‌ماه) در جلسه مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره با اشاره به پیش‌بینی احتمال تندباد و رگبار در استان توسط هواشناسی، عنوان کرد: با توجه به این هشدارها، احتمالاً شاهد بروز خساراتی در این شهرستان باشیم، به همین خاطر همه دستگاه‌های اجرایی و مردم باید از آمادگی لازم برای مدیریت بحران برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه در بارش‌های سال گذشته شاهد ورود خسارت به ویژه در حوزه کشاورزی در این شهرستان بودیم، تصریح کرد: یکی از مواردی که در پیشگیری از بحران به ویژه بحران سیل باید مورد توجه جدی قرار گیرد، لای‌روبی رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌هایی است که از داخل شهر عبور می‌کنند.

کاظمی با یادآوری اینکه سال گذشته لای‌روبی بخشی از رودخانه‌های کبیر و قروچای انجام شد، ادامه داد: علی‌رغم این امر باید این لای‌روبی‌ها هنوز هم جای کار دارد و نباید این مشکل مُسکن‌وار حل شود.

معاون فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اینکه ساخت و سازها در مسیر رودخانه‌ها یکی از تهدیدات دائمی در مواقع بحرانی به ویژه بارش‌ها به شمار می‌رود، تاکید کرد: در شهرستان خرم‌دره نیز برخی از اماکن به ویژه برخی از کارخانه‌ها در مسیر رودخانه واقع شده‌ که اگر همکاری لازم را در مواقع بحرانی نداشته باشند، قطعاً خودشان خسارت خواهند دید.

وی با گلایه از بی‌توجهی برخی از سالمندان و خانواده‌ها به هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: علی‌رغم اینکه سالمندان از اقشار آسیب‌پذیر در مقابله با کرونا هستند اما در بسیاری از مواقع شاهد تجمع آنان در میدان امام حسین (ع) هستیم که با توجه به این امر بر خلاف میل باطنی نسبت به حصارکشی این مکان اقدام خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه سال گذشته با طغیان رودخانه‌ها و ریزش کوه در برخی از مسیرهای روستایی مواجه بودیم، متذکر شد: با توجه به این موضوع، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر باید در آماده‌باش کامل به سر ببرند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون پاکبانان در خرم دره، یادآور شد: پاکبانان از اقشاری هستند که همواره در معرض خطر قرار دارند و در مراحل بعدی نیز باید حتماً کارکنان آرامستان‌ها به ویژه افرادی که کار تغصیل اموات کرونایی را بر عهده دارند، در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

این مسئول با اشاره به وزش باد طی روزهای اخیر، یادآور شد: از شهروندان تقاضا می‌شود از روشن کردن آتش در مراتع و منابع‌طبیعی خودداری کنند و یا پس از روشن کردن آتش، آن را خاموش کنند تا شاهد آسیب در این مکان‌ها نباشیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.