شهروند ترکیه: اندیشه های امام سبب شد شیعه شوم

وی روز پنجشنبه پیش از سفر به ایران و شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش از این از مسلمانان سنی مذهب بوده است و به دلیل علاقه به امام خمینی(ره) و سخنان ایشان به مکتب تشیع گرویده است، گفت: منطق و ایمان امام راحل، دلیل اصلی انتخاب مذهب تشیع بوده است.

این شهروند ترکیه به علاقه اش نسبت به ایران و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول سال های گذشته مطالعات بسیاری در باره روند پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و دیدگاه های بنیانگذار جمهوری اسلامی انجام داده ام و اکنون نیز برای شرکت در مراسم امام راحل عازم ایران هستم.

وی به ایستادگی ایران در برابر کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: موضعگیری های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف مقابل کشورهای غربی برای مسلمانان جهان غرور آفرین است.

صدها نفر از مسلمانان ترکیه از استان های مختلف این کشور روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عازم تهران شدند.

همه ساله گروه هایی از شهروندان شیفته امام (ره) از ترکیه در آیین سالگرد ارتحال شرکت می کنند.

امسال ۴۵۰ نفر از آنکارا، استانبول، ایغدیر و الازیغ از طریق زمینی ترکیه را مقصد مرز ایران ترک کردند که پس از عبور از مرز به سوی مرقد مطهر امام خمینی(ره) حرکت خواهند کرد.

اتباع ترکیه افزون بر شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی از اماکن زیارتی شهرری، قم و مشهد مقدس دیدن می کنند.

خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۶۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.