«شهریارنامه» بزودی منتشر می‌شود

جام جم آنلاین: محتوای کتاب «شهریارنامه» شناخت‌نامه‌ای که مفتون امینی برای محمدحسین بهجت(شهریار) تدوین کرده است و چندی پیش هم مجوز نشر گرفت، مورد تائید خانواده این شاعر قرار گرفت و تا اواسط فصل پاییز منتشر می‌شود.

مفتون امینی در این باره به مهر گفت: پس از پایان نگارش این کتاب تصمیم گرفتم درباره متن کتاب «شهریارنامه» با خانواده این شاعر مذاکره کنم که آقای سیدهادی بهجت (فرزند ارشد شهریار) هم نظر مثبت خود را درباره محتوای کتاب اعلام کرد.

وی با بیان این که دو موسسه انتشاراتی نگاه و زرین در حال تدوین و انتشار همه آثار شهریار هستند، افزود: امتیاز کتاب «شهریارنامه» در اختیار نشر افراز است، اما با توجه به همپوشانی‌های این کتاب با برخی دیگر از آثار مربوط به شهریار که این دو ناشر قصد چاپ آنها را دارند، انتشار کتاب من کمی به تاخیر افتاده است.

این شاعر اضافه کرد: کتاب «شهریارنامه» خیلی وقت پیش مجوز گرفته بود و ما امیدوار بودیم تا بیست و هفتم شهریور (روز بزرگداشت شهریار) چاپ شود ولی این مجال از دست رفت و امیدوارم تا اواسط پاییز چاپ و توزیع شود.

به گفته امینی، کتاب حدودا ۴۰۰ صفحه‌ای «شهریارنامه» شامل خاطرات زیادی از شهریار و ناگفته‌هایی از زندگی او از جمله درباره سرایش شعرهای اوست. این کتاب همچنین خاطراتی منتشر نشده از شهریار را در بر می‌گیرد.

مفتون امینی نخستین بار در ۱۴ سالگی (حوالی سال ۱۳۳۲) محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) را در تبریز ملاقات کرده و از همان روزها با او در ارتباط بوده است و این رابطه تا سال ۵۰ ادامه یافته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.