شهریه مدارس تیزهوشان در سال ۹۸-۹۹ / آخرین اخبار تیزهوشان

سرپرست مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: حداکثر شهریه دریافتی در مدارس تیزهوشان درسال ۹۸-۹۹ شش میلیون تومان و معادل نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی است و دریافت بیش از این میزان تخلف است.

شهریه مدارس تیزهوشان در سال ۹۸

فاطمه مهاجرانی گفت: شهریه مدارس تیزهوشان ۵۰ درصد مدرسه غیردولتی در همان منطقه است، اما برخی از اوقات به علت خدمات اضافی کلاس‌های المپیاد مبلغ اضافه‌ای دریافت می‌شود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز در این خصوص گفت: براساس مصوبه هیئت امنای سازمان مدارس تیزهوشان ۵۰ درصد شهریه مدارس غیردولتی هر شهرستان و منطقه آموزشی است و به عنوان شهریه این مدارس تعیین می‌شود، بر این اساس شهریه مدارس تیزهوشان در کشور متفاوت است.

شهریه مدارس تیزهوشان در سال 97

آخرین اخبار تیزهوشان

سال ۹۸ دو آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان با یکدیگر ادغام شدند، اما سختی سوالات در حد آزمون تیزهوشان بود. البته بنا بر این است که گروهی از دانش آموزان که بالاترین نمره را کسب می‌کنند وارد مدارس تیزهوشان شوند و معاونت متوسطه نیز از میان رتبه‌های پایینتر بعدی، گزینش و انتخاب خود را برای مدارس نمونه دولتی داشته باشد. بنابرابن جای نگرانی وجود ندارد.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنچه درباره لو رفتن سوالات آزمون تیزهوشان (سمپاد) مطرح شده صحت ندارد و کذب است، افزود: مسوولیت امنیت امتحانات با مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش است. با این حال فارغ از غوغا در فضای مجازی، تا کنون گزارش موثقی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحانی به دست ما نرسیده است و این موضوع صحت ندارد.

در حالی که بسیاری از خانواده‌ها از پس هزینه فرزندشان در مدارس دولتی عادی برنمی‌آیند، دانش‌آموزانی هستند که بیش از ده‌ها میلیون تومان شهریه را تنها برای یک دوره تحصیل پرداخت می‌کنند. استفاده از معلمان باتجربه و باسابقه، برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده، گنجاندن برنامه‌های پ‍ژوهشی و تحقیقاتی در آزمایشگاه‌ها، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور در دانشگاه و آموزش چندزبان خارجی به شکل همزمان، تنها بخشی از خدماتی است که در مدارس غیر دولتی ارائه می‌شود. خیلی از خانواده‌ها هم با وجود آنکه به سختی از پس هزینه‌های فرزندشان در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی برمی‌آیند، اما سنگینی شهریه ثبت‌نام در این مدارس را تحمل می‌کنند و حاضر نیستند فرزندشان در مدارس دولتی عادی تحصیل کند.

تفاوت درکیفیت و نوع خدمات تحصیلی ارایه شده به دانش آموزان مهمترین دلیل خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیر دولتی است وضعیتی که در حال حاضر مدارس دولتی را به حاشیه رانده و حالا به سمت مد شدن پیش می رود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  ۱۵۰ ستاد ثبت نام در تهران وجود دارد که از آغاز زمان ثبت نام مدارس تاامروز تعداد شکایات به ۱۵ مورد رسیده است .

او گفت: امسال درصد رشد شهریه در دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی کمتر از ۱۵ درصد است.

ایشان با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی ۳۱ ساعت درس ارائه می‌شود که ‌۲۵ ساعت آن برنامه مصوب درسی و ۶ ساعت فوق برنامه است، گفت: کف شهریه مدارس ابتدایی غیردولتی در شهر تهران ۲ میلیون و ۲۲هزار تومان و سقف آن ۵ میلیون و ۵۹۵هزار تومان است.

زینی وند ادامه داد: در متوسطه اول ۳۸ساعت درسی وجود دارد که ۳۰ ساعت برنامه درسی مصوب و ۸ ساعت فوق برنامه است. کمترین میزان شهریه مصوب شهر تهران در این دوره ۲ میلیون و۹۹۰هزارتومان و بیشترین میزان آن ۶ میلیون ۸۵۶هزار تومان است.

او با بیان اینکه در متوسطه دوم نیز ۴۲ ساعت درس ارائه می شود که ۳۴ ساعت آن برنامه مصوب درسی و ۸ ساعت آن فوق برنامه است گفت: کف شهریه در این دوره ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و سقف آن ۸ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره پیش دانشگاهی ۴۰ ساعت درس ارائه می شود که ۱۶ ساعت آن فوق برنامه است، بر این اساس در شهر تهران کمترین میزان شهریه در این دوره ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و بیشترین میزان آن ۱۰میلیون و ۵۲۴ هزار تومان است.

او در ادامه با بیان اینکه از زمان تاسیس مدارس غیردولتی تا دو سال گذشته افزایش شهریه‌ها به صورت درصدی تایید و اعلام می‌شد، گفت: از دو سال قبل الگوی شهریه براساس محاسبات هزینه تمام شده مدارس تعیین می‌شود و این الگوی تعیین شهریه به صورت رسمی از امسال به اجرا در آمده است و شاخص‌های مختلفی در تعیین آن لحاظ می‌شود.

تا این لحظه ۵۰نظر ثبت شده
  1. شکیلا:

    یه نگاه به مدرسه های خارجی بیندازین ببینین به تیز هوشان لامبور گینی اونتادور و مرسدس بنز میباخ جایزه میدن اونوقت بازم بیاین شهریه هارو زیاد کنین

  2. شکیلا:

    من اینده میخام اینهمه که میگین نباید فرار مغز ها کنن نخبه هامونو اینا چه وضعشه حداقل این هزینه های سنگینو رو دوش والدین نزارین …..پدر من معلمه من میخام برای دبیرستان مدرسه تیز هوشن برم اما با کدوم پول؟….حداقل این هزینه های سنگین و بر نمیدارین به کارگرا و کارمندا و معلما و نظامی ها یه نمی بیشتر حقوق بدین که حداقل وضع جامعمون خوب شه اخ این همه هم هزینه و پول از ما میگیرین معلوم نیست کجا میره این پولا واسه مدرسه هزینه میشه یا اونارو به معلما میدین ..خواهشا یه ذره انصاف یه ذره انسانیت

  3. محمود حقی:

    در کرمانشاه علاوه بر هزینه ثبت نام در دبیرستان دخترانه تیزهوشان مدیر این دبیرستان مشاوره با مبلغ ۸۰۰ هزار تومان هم اضافه کرده و میگوید اجباری است! و اعلام کرده هر کسی هزینه مشاوره را پرداخت نکند اخراج میشود! حالا مشاور کیست؟ پدر یکی از دانش آموزان همان مدرسه که هیچ سابقه ای در این زمینه ندارد. احتمالا نصف نصف میبرن!!!! خاک بر سر اون افراادی که اینطوری آموزش و پرورش را به لجن کشیده اند و هیچ مقام مسئولی هم رسیدگی نمیکنه. تا حالا مشاوره اجباری ندیده بودیم. تعدا ۱۵۰ دانش آموز جمعا باید ۱۲۰ میلیون تومان بریزن جیب خانم!

  4. H:

    منم یه سمپادی ام مدرسمون حتی ازمایشگاه درست و حسابی نداره اونوقت این همه هم شهریه میگیرن به بهانه ی فلان استاد و غیره اون وقت همین جناب استاد میاد سر کلاس خاطرات شیدینش رو تعریف میکنه این اخه انصافه

    • H:

      شهریه ی سال چهارم شده ۶ میلیون

  5. دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی:

    خوب خوبها بهم اثبات شد رتبه یک کنکور که داره تو دانشگاه درس میخونهای لزوما ازندگی من باهوش تر نیست ولی لزوما ازمن پولدار تره
    مرسی دولت

  6. فرزانگان یک:

    ما برای دخترمان ۳ میلیون و ۱۵۰ دادیم ۲ونیم سر یس

  7. ❎❎❎❎❎:

    اخه چرا باید شهریه مدرسه تیزهوشان انقدر زیاد باشه؟
    اگه بچه های تیزهوش انقدر مهمن باید دولت ازشون همایت کنه نه اینکه هرچی پول در میارن خرج مدرسه کنن.

  8. شهرتس:

    سلام من پدر یک سمپادیم که پسرم امسال با تلاش زیاد تو عید درس خوند و قبول شد رفتیم ثبت نام یتییک و نیم شهریه یک و دویست سرویس پونصد تومن کلاس تابستانی میشه سه و دویست علی الحساب اسمش هم استعدادهای درخشان خوب یک همچین نوابغی چون هیچ احساس دینی به دولت ندارند بعد چند سال خیلی راحت میرن اونور بعد میگیم فرار مغزها حقوق یک ماه آقایون هزینه یکسال این مدارسه ولی کو آدم دلسوزو متخصص خانه از پای بست ویرا. ن است خواجه در بند نقش ایوان است

  9. .....:

    واقعا که …
    الان اگه خارج از کشور تحصیل می کردیم نه تنها ازمون پول نمی گرفتن بلکه بهمون پول هم میدادن … این عدالته!

  10. احمدی:

    من ولی یکی از دانش آموزان سال آخر فرزانگان چهار هستم، فقط میتونم بگم یه کلاه گشاد سر من و بچم رفت ، هرسال با چرب زبونی و امید دادن واهی از موفقیت سمپادیها مارو سر کیسه کردن یهو امسال آب پاکی رو رودستمون ریختن که که اگر روزی ۱۰ ساعت نخونین باز احتمال قبولی رشته های خوب تقریبأ صفره (اگر بخونین رشته آبیاری گیاهان دریایی قبولین)بهشون گفتیم رسیدگی کنین گفتن دولتی هستیم و امکانات محدود ، گفتیم پس دهها میلیون پول چرا گرفتین؟ گفتن خب شهریه ی تیزهوشان رو دادین مصداق ضرب المثل شترمرغ هست که ازش خواستن بار ببره گفت من مرغم گفتن تخم بزار گفت من شترم

  11. فرید:

    همه اینجا نوشته که شهریه بالاس اینارو نمیبینن که مسیولان

  12. راد:

    سلام اگر شهریه برای تکمیل آزمایشگاه و تجهیز کلاسهای مدارس تیزهوشان باشد چه اشکالی دارد شهریه به تناسب تمام دانش آموزان دریافت شود .چرا باید معلمان تز پرداخت شهریه در مدارس تیزهوشان معاف باشند و جور آنها را ما باید بکشیم . اگر آموزش و پرورش لطفی در حق معلمان می کند شهریه فرزندان آنان را به سرانه مدارس اضافه کند تا فشار مضاعفی به دیگران وارد نشودواز شهریه دیگر دانش آموزان کاسته شود .

  13. نازی:

    گل به سر سمپاد با امتحان امسالش که اکثر بچه ها با پنج و چهارو سه تا سوال درست از هر درس تحصیلی قبول شدند بچه های قوی و توانمند نتونستند وارد شوند گند ورداشته تو روح طراح سوالای ششم به هفتم سگ برینه

  14. آرش شایان:

    بیایین یه کمپینی تشکلیل بدیم علیه این بی عدالتی….هر کشور دیگه ای به جز ایران بود این بچه هارو روو سرشون نگه میداشتن ….اما اینجارو ببین تورو خدا….

    چی میشه مگه این مدارس رو رایگان کنن …یا حداقل با دویست سیصد تومن میشد بفرستیمشون .

    مسئولین !…اگه واقعا مسئول میدونین خودتون رو یه کاری بکنین.

  15. م:

    من تیزهوشان میرم شهریش به اندازه مدارس غیرانتفاعی شهره.شایدم بیشتر.امکاناتم تو مدرسمون کمه همش از ماها پول میخوان که کلاسارو درست کنن و کولر بذارن و…به جای اینکه به ماها برسن کمترم میرسن توقعاتم بالاست.

  16. محیا:

    خاک برسرشون!!تیز پولانه نه تیزهوشان!منم اون سال ک قبول شدم ۳تومن بود شهریه،،نرفتم.آخه این انصااافه؟اگه هدفشون پول گرفتنه چرا دیگه آزمون سراسری برگزارمیکنن؟بیآن بگن هرکی از پس هزینه ها برمیاد بره مدرسه تیزهوشان

  17. فاطمه:

    دانش اموزی که قبل از نیم سال اول بخاهد مدرسه تیزهوشان راترک کند چقدر از هزینه شهریه راباید پرداخت نماید؟

  18. پارسا:

    هزینه ى مدارس خیلى بالا است مخصوصا مدارس تیزهوشان
    یک فرزند براى اینکه بتواند خوب درس بخواندباید حدود ده ملیون سالى هزینه کند من خانوادم فقیر اند چطور این پولرا بدهم

  19. پارسا:

    هزینه ى مدارس خیلى بالا است مخصوصا مدارس تیزهوشان
    یک فرزند براى اینکه بتواند خوب درس بخواندباید حدود ده ملیون سالى هزینه کند

  20. سارا:

    در مورد شهریه ها خوبه ولی واسه همه نه…به نطر من اگه یه بورسیه واسه کسیایی که خرجشون نمیرسه راه مینداختن خیلی خوب میشد…الان با هزینه مدرسه حدود ۱ ونیم یا بیشتر در میاد هزینه ی خرید کتابم که معلومه هر کتابی حداقعل ۲۰ تومنو هست الان…

  21. سارا:

    سلام.منطورتون از هوشمند سازی اگه تخته های هوشمنده به نطر من نه به عنوان به دختری که عضوی از سمپادم بلکه به عنوان یه متحصل کار اشتباهیه مخصوصا واسه رشته هایی مثل ریاضی که چشمو داغون میکنه سطح تدریس معلما و بازدهی خود بچه ها و تلاششون به نطر من از هر چیزی مهمتره هوشمند سازی لازم نیست…جهت یاداوری این تخته های هوشمند ساخت ژاپنه که خودشون به این نتیجه رسیدن که تخته های گچی بهتره…ممنون میشیم اگه به نطر بچه ها هم گوش کنید .با تشکر

  22. حیدری:

    آقای وزیر آموزش و پرورش در هر کشوری نخبگان و تیزهوشان که آینده سازان اصلی اون کشور محسوب میشوند مورد حمایت قرار میگیرند ولی متاسفانه متاسفانه در کشور ما هر کسی که وضعیت مالی ضعیفی داره نمیتونه فرزندش هرچند که فرزانه هم باشه به مدرسه تیزهوشان بفرسته .من یک کارمند هستم با ۶۰۰۰۰۰تومان حقوق دریافتی دو فرزندم یکی تیزهوشان و یکی شاهد دبیرستان تحصیل میکنند شما که در همه امور صاحب نظر و مشکل گشا هستی بفرمایید شهریه و هزینه سرویس و کتاب و دفتر و تغزیه و غیره چطور میتونم بچه ام رو به دبیرستان بفرستم . تازه دو شیفت کار میکنم بعد از وقت اداری بجای رسیدن به زن و بچه هام مسافرکشی میکنم . این واقعا عدالته ؟

  23. زینب:

    من فرزانگان ۱ قبول شدم قیمتش چه قدره؟

  24. مهریان:

    خییییییییییییییییییییلی گرونه

  25. احمدی:

    خداییش خیلی گرونه.من به خاطر گرون بودنش تونستم برم فرزانگان

  26. علی:

    نه من میخوام بدونم این ۷۰۰ تومنی که از ما میگیرن.
    به جیب کی میره؟؟!
    مگه مدرسه و دبیر(که حقوقشو از آموزش و پرورش میگیره) چه قدر خرج داره!؟

  27. محمد رضا:

    پس کجا رفت اصل ۳۰ قانون اساسی که تحصیل رایگانه ؟یه تبصره چسبوندین بهش رفت پی کارش؟ بعد میاین ازفرار مغزها صحبت میکنین؟مغز خر خوردین یا ملتو …فرض کردین؟

  28. احمدرضا:

    آخه نامردایکی مثل من که بابام کارگرهست بایدچیکارکنم توشهر مابرای فرزندان فرهنگیان شهریه۲۵۰۰۰۰تومان هست برای کسانی مثل من وکلا غیر فرهنگی ها۹۴۰۰۰۰تومان به خدا ظلم هست آخه این چه عدلی است

  29. یه فرزانگانی:

    آقا الان من همین امروز ثبت نام کردم شهریه ۶ میلیونه تازه سرویس کم کم ۲٫۵ میلیونه…من می خوام بدونم یعنی غیر انتفایی های اطراف ما ۱۲ ملیون شهریه می دن؟؟

    • Atrina:

      سلام به همگی کدام مدرسه تیزهوشان ثبت نام کردید چه مقطعی که شهریه اش ۶ میلییونه

  30. م.ن:

    با سلام لطفا رسیدگی شود
    چراشهریه مدارس تیزهوشان این قدر سرسام آور است درحالیکه در کشورهای دیگر چنین دانش آموزانی بورس تحصیلی میگیرند چرا در مملکت اسلامی که دم از عدالت می زند فرزندان افراد بی بضاعت ویا قشر متوسط جامعه باید از ثبت نام در این مدارس منصرف شوند پس عدالت کجا رفته ؟با این حساب تیزهوش این مملکت باید برود بمیرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!درشهر زنجان شهید بهشتی ۲ علاوه بر شهریه ثابت شهریه فوق برنامه را هم از ما گرفتند و گفتند اجباری است !!۱آخر کجای دنیا برنامه های فوق برنامه اجباری می شود؟چرا مسولین رسیدگی نمی کنند؟

  31. بهروان:

    با سلام
    برادر من سه فرزندش تیزهوشان قبول شدند البته در سه سال متوالی. و با حقوق کارمندی از پس شهریه ی اونها برنمیاد. از ساعت ۵ صبح از رودهن به سمت تهران می ره اداره و ساعت ۱۱ شب برمی گرده که فرزندانش برای این کشور بتونند آینده ای رو رقم بزنن ولی متاسفانه باز هم کم میاره و دیگه نمی تونه از پس مخارج تیزهوشان بربیاد. فرزندانش هم خیلی علاقمند به تحصیل در تیزهوشان اند که دیگه نمی تونند برن
    آخه این انصافه؟ آدم دردشو به کی بگه. کاش شرایطشو داشت و از این کشور می رفت. ای بابا

  32. ابراهیمی:

    اینجانب با سابقه ۲۷ ساله دبیری پسرم تیزهوشان قبول شده که میبایست ۵۰۰ هزار تومان شهریه بدهم نمی دانم می بایست این پول را بده یا نه

    متشکرم

    • رضایی:

      به به.معلومه که کشور پارتی بازی هم میکنه.از ما ۴ میلیون میگیرهازشما۵۰۰هزارتومان

  33. زهرا:

    با عرض سلام
    ببخشید واقعا این انصاف نیست الان از کلاس ما فقط پنج نفر دراومدن تیزهوشان و منم بین اون ها هستم ولی من اصلا این مقدار پول ندارم که بدم ولی خیلی دلم میخاد که برم تیزهوشان خب من چیکار میتونم بکنم؟ درضمن دولت نباید این کارو بکنه دیگه اسمش روش هست تیزهوشان و نمونه دولتی نه اینکه پول داران و نمونه پولی. واقعا خیلی بده اگه الان آمریکا بود خودشونو میکشتن که هرچقدر ما میخایم بهمون پول بدن فقط بریم و تو مدارس اونا درس بخونیم متاسفم واقعا

  34. زینب:

    بابا شما کجای کارید من در فرزانگان هستم شهریه اش ۶ میلیونه!

    • زینب:

      فرزانگان چند قبول شدی

  35. فاطمه سادات موسوی:

    با سلام خودتون رو نکشید من مدرسه فرزانگان دو درس می خونم راستش شهریه اش حدود ۵ میلیون و نیم است البته هزینه ی سرویسش زیاد است

  36. mostafa:

    واقعا که دولت بیرحم هست ما میایم درس بخونیم که تیزهوشان قبول شیم اون وقت شما این قدر ظالمید که خودتان در ناز ونعمت هستید امیدوارم که پول بیش ازحد میگیرین برای خانوادتون خرج کنین خوب نشن از خدا میخوام

  37. يك كارمند:

    با سلام
    کجای تهران ۵۰۰ یا ۶۰۰ می گیرن خانم. من با حقوق ۸۰۰ هزار تومان باید شهریه ۳ میلیونی دخترم در دوره اول دبیرستان را بپردازم. این کجای عدالته. اگه می خواین نخبه پروری کنین مملکت که کم نداره. بعدم مگه مدرسه و معلم و همه امکانات مال آموزش و پرورش نیست حالا زحمت می کشین نصف مدارس غیرانتفاعی که همه چیزش خصوصیه می گیرین. به خدا بعضیها مانند من داریم خرد میشیم.

  38. امیر علی پور:

    من الآن در دبیرستان (دوره اول) تیزهوشان علامه حلی ۹ درس می خوانم . این مدرسه در منطقه ۱۷ تهران است.شهریه آن هم ۵ میلیون تومان است.

    • نام شما...رها:

      ببخشید شما سال چندم هستید ،پسر من امسال قبول شده زنگ زدم گفتن شهریه ۳۸۰۰۰۰۰هزار تومان

  39. علی:

    هزینه خیلی بیشتر است

  40. فاطمه طرفی:

    خوب که چی حالا من کلی زحمت کشیدم که تیزهوشان قبول بشم حالا که قبول شدم میگن کلللللللللیییییییییییی باید پول بدین بگین ما که نداریمو میتونیم اوج آینده ی کشورمونو بسازیم باید چیکار کنیم؟لطفا پاسخ بدین. ممنون

    • فاطمه طرفی:

      حداکثر ۵۰۰ یا۶۰۰ هزار تومان نه یک میلیون وخورده ای!

      • hamed:

        از ما ۶ ملیون خواستن.
        خدا وکیلی این انصافه؟

    • کرمی محمد حسن:

      سلام من هم امروز رفتم پسرم رو ثبت نام کنم کفتند ۷۲۵۰۰۰ تومان باید بدی گفتم پدر و مادرش معلمند گفتند اگه نبودند که باید ۹۲۵۰۰۰ تومان میدادی . اخه قبلا یه بخشنامه ای بود که فرزندان معلمان از پرداخت شهریه در مدارس دولتی معاف بودند.

  41. محمد رضا آستانی:

    آیا فرزندان دبیران هم باید شهریه بدهند

    • نوشبن:

      به نظرمنم باید شهریه این مدارس مثل مدارس دولتی باشه ودولت خودش برای این بچه ها بودجه بذاره وقتی بچه ها به این سختی قبول می شن انصاف نیست دیگه هزینه زیاد پرداخت کنند چون بعضی ازین بچه های با استعدادها از بین افراد بی بضاعت قبول می شن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.