شهر جدید سهند توانایی تبدیل به مرکز فرهنگی، هنری استان را دارد

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۱۲:۰۰:۰۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

شهردار شهر جدید سهند:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا -شهردار شهر جدید سهند گفت: شهرجدید سهند پتانسیل تبدیل شدن به مرکز فرهنگی، هنری و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی را دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا از تبریز ،غلام رضا حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به پتانسیل های شهر جدید سهند گفت:با توجه به این امر که شهر جدید سهند شهری تازه تاسیس بوده و اکثر خانواده هایی که در آن اسکان دارند را قشر جوان تشکیل می دهند در صورت بالفعل شدن پتانسیل های موجود شهر سهند ظرفیت پاسخگویی به نیاز منطقه را دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری سهند برای استقرار دانشگاه آزاد، مرکز علمی کاربردی و مرکز فنی و حرفه ای در این شهر اقدامات لازم را انجام داده و با توجه به وسعت این شهر در بحث اسکان دانشجویان با مشکل مواجه نخواهد بود ، افزود: شهر جدید سهند با داشتن دانشگاه صنعتی سهند که در بین ده دانشگاه برتر ایران قرار دارد و اخیرا نیز معاونت پژوهشی این دانشگاه بهمراه دانشگاه هایی چون شریف، امیرکبیر، دانشگاه تهران وشیرازو دانشگاه صنعت نفت رتبه برتر کشور را کسب کرده اند که نشان از پتانسیل های این دانشگاه و این شهر دارد و با توجه به این امر که رویکرد شهرداری سهند در سال ۹۱ هم رویکرد عمرانی و هم فرهنگی می باشد ، شهرداری سهند می تواند زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در اختیار سازمان علوم و تحقیقات قرار دهد تا در این شهرنسبت به احداث دانشگاه اقدام نمایند و شهرداری خود نیز در صدد است تا دانشگاه علمی کاربردی در شهر سهند احداث نماید.
شهردار شهر جدید سهند با اشاره به اینکه پرو‍‍‍‍ژه های عمرانی در اولویت کاری شهرداری قرار دارد گفت: سال ۹۱ به عنوان سال شکوفایی شهر سهند در نظر گرفته شده است.
مهندس غلام حسین حسینی با اشاره به استقرار قشرهای مختلف جامعه در این شهر بر ضرورت ساخت مجتمع فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع برای این مجتمع در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به ساخت و ساز های مختلف و اسکان انبوه جمعیت در این شهر جدید از ساخت ایستگاه دوم آتش نشانی با تجهیزات کامل خبر داد. مهندس حسینی گفت: اکثریت جمعیت این شهر جوان می باشد به همین منظور شهرداری احداث سالن چند منظوره ورزشی را در دستور کار خود دارد. وی گفت: شهرداری سهند برای ایجاد و احداث پارک مخصوص خانواده زمینی به مساحت ۳۷ هزار متر مربع با بودجه ای به مبلغ ۵ میلیارد ریال در نظر دارد. ایازی خبرنگار آریا در آذربایجان شرقی

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۰۰۰۰۰۶۳۲۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.