شورشی نیستم

جام جم آنلاین: با تمام حاشیه‌ها کسانی که بازی‌ها و اخبار مربوط به بالوتلی را در ایتالیا دنبال می‌کنند از تماشای حرکاتش در انگلستان متعجب نمی‌شوند.

هواداران اینتر از این‌که او با پیراهن میلان عکس گرفته بود، سخت شاکی بودند و سیتی هم شاهد پرتاب دارت و جریمه‌های سنگین رانندگی وی بوده است.

شاید فقط بالوتلی در دنیا بتواند پس از به ثمر رساندن اولین گلش در لیگ برتر ـ مقابل وست بروم ـ نه تنها از زمین اخراج، بلکه برای سه جلسه هم از بازی محروم شود. او اشتباهاتش را تایید می‌کند، اما از طرفی معتقد است سختگیری‌ها درباره رفتار او زیاد بوده است.

گزارش‌هایی مبنی بر خواست شما برای استفاده از روان‌شناس در رسانه‌ها خواندیم!

معتقدم روان‌شناس برای فوتبالیست‌ها می‌تواند نقش مثبتی را ایفا کند، ولی من الان نیازی به این کار ندارم.

چرا فکر می‌کنید همیشه تمرکز رسانه‌ها روی شماست؟

چرا؟ خب معلوم است؛ هر روز یک خبر غلوآمیز درباره من منتشر می‌شود، هرچند من روزنامه نمی‌خوانم.

منظور شما روزنامه‌های زرد است؟

نه‌تنها روزنامه‌های زرد، بلکه همه نشریات در این کار با هم رقابت دارند! چند هفته قبل مانچینی گفت خوب بازی کرده‌ام و می‌توانم بهتر هم بازی کنم، اما آنها از قول مانچینی نوشتند من با تمام توان کار نکردم. البته من به این گونه مطالب عادت دارم، چون در ایتالیا هم زیاد از این دست مطالب نوشته می‌شد و کسی آنها را چک نمی‌کرد. در اینجا باید از روزنامه‌ها خواهش کنم دست از نوشتن گزارش‌های غیرواقعی بردارند.

یعنی شما می‌خواهید بگویید بازیکن بدی نیستید و رفتار شما در خارج از زمین هم موردی نداشته؟

من همینی هستم که شما می‌بینید. من آدمی ساده و خجالتی هستم و دوست دارم با دوستانم اوقات خوشی داشته باشم و دنبال دردسر هم نیستم.

ولی چیزهایی که می‌شنویم با این تعاریف تطابقی ندارد.

همان‌طور که گفتم، داستان‌های غیرواقعی زیادی درباره‌ام نوشته می‌شود. گاهی بر اساس این نوشته‌ها با من و خانواده‌ام برخورد بدی می‌شود، چون مردم فکر می‌کنند آدم بداخلاقی هستم، اما من فقط دوست دارم زندگی خصوصی‌ام حفظ شود و قصد بی‌احترامی به کسی را ندارم.

انگلستان را دوست دارید؟

راستش زیاد بیرون نمی‌روم، فقط گاهی به رستوران می‌روم تا غذای چینی بخورم و معمولا هم رستورانم را عوض می‌کنم، ولی بجز رستوران‌ها جای دیگری نمی‌روم.

برای ایتالیا دلتان تنگ نشده است؟

تجربه بازی در لیگ برتر را دوست دارم. از هر نظر بازی در اینجا به نفع‌ام بوده است. قبل از این‌که به سیتی بیایم در اینتر بازی می‌کردم و آنجا برای هر مشکل کوچکی به سراغ مادرم می‌رفتم، اما اینجا باید خودم همه مشکلات را حل کنم و این به نفع‌ام بوده است.

اینجا از چه کسی کمک می‌گیرید؟

من این شانس را دارم که با روبرتو مانچینی کار کنم که اگر بهترین مربی دنیا نباشد یکی از بهترین‌هاست.

بجز مانچینی؟

کارلوس ته‌وز هم به من کمک زیادی می‌کند. وقتی به سیتی آمدم در تمرینات با هم بیشتر آشنا شدیم و من هر روز از او مسائل تازه‌ای یاد می‌گیرم. کارلوس واقعا آدم جالبی است و اخلاق او تا حد زیادی شبیه زلاتان ایبراموویچ است.

اما ته‌وز هم با مانچینی مشکلاتی داشت.

من کاری به آن مسائل ندارم و فقط از این‌که می‌بینم به باشگاه برگشته خوشحالم.

اگر ته‌وز در تابستان سیتی را ترک کند کدام باشگاه شهر میلان را به او پیشنهاد می‌کنید؟

اگر از من می‌پرسید، او در سیتی شرایط خوبی دارد.

رابطه شما با چزاره پراندلی، مربی تیم ملی ایتالیا چطور است؟

ما درباره بازی‌های یورو۲۰۱۲ صحبت کردیم و او به من اطمینان داده بازی‌هایم در سیتی را زیر نظر دارد و تصمیماتش بر مبنای کار من در بازی‌های باشگاهی است.

اما شرایط شما با بازی‌ای که مقابل آرسنال داشتید، اصلا خوب نیست.

تا قبل از آن بازی، همیشه به خودم فکر می‌کردم، ولی بعد از کارت قرمز مقابل آرسنال متوجه شدم چقدر اهمیت دارد که به سایر هم‌تیمی‌هایم هم فکر کنم. من نباید تیم را مقابل آرسنال ۱۰ نفره می‌کردم!

ولی شما در آن بازی باید به خاطر تکل روی پای آلکس سانگ خیلی زودتر اخراج می‌شدید؟

مشکل اینجاست که روزنامه‌ها همیشه می‌خواهند چهره‌ای شورشی از من ارائه بدهند که دوست ندارد به باقی تیم کمک کند. روی این خطا هم مقاله‌هایی نوشته شد، ولی اگر بازیکن دیگری آن را انجام داده بود اصلا مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

حالا با این اتفاقات رابطه شما با مانچینی چطور است؟

همچنان خوب است، هرچند بعد از کارت قرمز می‌ترسیدم برای مدتی محروم شوم و او هم به این خاطر تند صحبت کرد، ولی حالا رابطه‌مان بهتر شده و او همچنان مرا باور دارد.

برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟

در حال حاضر تنها به قهرمانی لیگ برتر فکر می‌کنم و مطمئن هستم منچستریونایتد مرتکب اشتباه می‌شود. بعد آنها با ما بازی دارند و مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد.

در ایتالیا همه برای دربی میلان آماده می‌شوند.

چرا شما روزنامه‌نگارها همیشه درباره اینتر و میلان از من سوال می‌کنید؟ من برای منچسترسیتی بازی می‌کنم و قصد تعویض پیراهنم در فصل بعد را هم ندارم.

ولی ماسیمو موراتی هنوز هم از شما بخوبی یاد می‌کند.

از این موضوع خیلی خوشحالم. او مرا از وقتی ۱۵ سال داشتم، می‌شناسد و من از او بابت این قضیه متشکرم، ولی من بازیکن سیتی هستم و فعلا امکان تعویض تیم را ندارم.

کدام تیم قهرمان سری A می‌شود؟

بستگی به خیلی شرایط دارد. راستش من اصلا بازی‌های این فصل را دنبال نکردم و فقط بازی میلان و یوونتوس را تماشا کردم.

دیلی میرور – مترجم: امیررضا نوری‌زاده


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.