شیوه های تولیدی در صنعت نفت باید تغییر کند

وزیر نفت با تاکید بر غیرمنطقی بودن شدت مصرف انرژی در بخش‌های تولید و انتقال در صنعت نفت، بر تغییر شیوه‌های تولیدی تاکید کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، رستم قاسمی گفت: اگرچه ایران دومین کشور دارنده ذخایر هیدروکربوری است اما شدت مصرف انرژی در کشور به گونه ای پیش می رود که ممکن است در آینده این ذخایر رو به پایانی بگذارد.
وی افزود: البته در بسیاری از کشورهای دارنده ذخایر نیز وضع به این گونه بوده و تلاش های بسیاری در حال انجام است که منابع جدید و تجدیدپذیر را جایگزین بخشی از مصارف هیدروکربوری کنند.
قاسمی با اشاره به روش های نوین و بهینه ای که برای تولید نفت در جهان به کارگرفته می شود ،تاکید کرد: امروز صنعت نفت کشور نیازمند شیوه های نوین تولید و برداشت از مخازن است و اگر همانطور که در برنامه پنجم پیش بینی شده است یک درصد بیشتر از این ذخایر برداشت کنیم با احتساب ۶۰۰ میلیون بشکه نفت خام درجا حدود ۶ میلیارد بشکه افزایش تولید خواهیم داشت.
وزیر نفت همچنین به بخش انتقال و ذخیره سازی در صنعت نفت اشاره و تاکید کرد: در بخش ذخیره نفت و فرآورده های نفتی نیز در انبارها انرژی بسیاری اتلاف می شود و  به استفاده از روش های بهینه نیاز داریم.
وی بهینه سازی مصرف انرژی را یکی از تکالیف وزارت نفت دانست و اظهار داشت: می توانیم با مدیریت پژوهشگران، مراکز دانشگاهی و تامین منابع مالی روش های نوینی را دست آوریم که ما را در انجام این تکلیف بزرگ یاری دهد.
وزیر نفت همچنین بخشنامه توسعه فناوری های انرژی کارامد و تجدیدپذیر در صنعت نفت را ابلاغ کرده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.