شکایت نمایندگان از استانداری تهران به کمیسیون اصل ۹۰

۱۳خردادماه،

نماینده مردم شهریار در مجلس، از شکایت برخی نمایندگان از استانداری تهران به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و گفت: این شکوائیه هفته آینده به کمیسیون اصل ۹۰ تحویل خواهد شد.

 “حسین گروسی” نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر‌قدس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از شکایت برخی نمایندگان مجلس از استانداری تهران به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و گفت: طبق اصول ۷۶ و ۸۴ قانون اساسی تحقیق و تفحص حق نمایندگان است و مجلس بر اساس این اصول می‌تواند در کلیه امور تحقیق و تفحص داشته باشد.

وی در ادامه افزود: مسائلی در خصوص استانداری تهران از جمله بحث نیروی انسانی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها، نحوه نظارت استانداری و فرمانداری‌ها بر شورای‌شهر و شهرداری‌ها و همچنین اجرایی شدن مصوبات دولت مطرح بود که در همین راستا چون نتیجه‌ای گرفته نشده تحقیق و تفحصی از استانداری تهران مطرح شد.

گروسی در ادامه  با اشاره به صحبتی که خبرگزاری‌ها از استاندار تهران مطرح کرده بودند که طی آن استاندار تهران  گفته بود” سه محور تحقیق و تفحص از استانداری تهران قبل از اینکه به تصویب در صحن علنی برسد اعلام شده و این نوعی باج‌خواهی، گروکشی و تهدید و تفحص است” اظهار داشت:  هیچ‌کدام از نمایندگان شهرستانهای استان تهران باج‌خواه نبوده‌اند و به جز اجرای دقیق قانون به دنبال چیز دیگری نیستند و هدف از این تحقیق و تفحص، تنها اجرای اصل قانون اساسی است.

این نماینده تصریح کرد: گرچه تعدادی از نمایندگان، طرح تحقیق و تفحص از استانداری تهران را تهیه کرده‌اند اما این طرح به تصویب نمایندگان در صحن علنی رسیده، لذا با توجه به این که این طرح با تصویب در صحن علنی به قانون تبدیل شده لازم‌الاجراست.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد درمجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نسبت به اظهارات خارج از واقعیت استاندار تهران شکایتی را تنظیم کرده‌ایم که هفته آینده تحویل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.