شکایت دانشگاه‌های امریکایی از دانشجویان بدهکار

۲۵ام بهمن ،

37.bmp

دانشگاه‌های آمریکایی نظیر ییل، پنسیلوانیا و جورج واشنگتن از دانشجویان بدهکار شکایت می‌کنند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه پنسیلوانیا تا پایان ژوئن سال قبل دستکم دهها پرونده با موضوع الزام دانشجویان به پرداخت مبلغ هشت میلیون دلار بدهی به صندوق برنامه پرداخت وام «پرکینز» تشکیل داد. برنامه «پرکینز» از سوی دولت فدرال ماموریت دارد وام با بهره کم به دانشجویان نیازمند مقاطع لیسانس و فوق لیسانس پرداخت نماید و دانشگاه‌های عضو این برنامه وام‌های مربوطه را در اختیار دانشجویان دارای شرایط خاص مالی قرار می دهند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی هرالد، نرخ بهره این وام‌ها تنها پنج درصد عنوان شده است و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی ۹ ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به بازپرداخت مبلغ وام خود اقدام نمایند.

در صورت عدم بازپرداخت وام از سوی دانشجویان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ابتدا با دانشجویان به مذاکره می‌پردازند سپس اقدام به ارسال اخطاریه نموده و در آخر جهت وصول مطالبات خود از دانشجویان، آنها را به دادگاه ذیربط معرفی می‌نمایند.

شایان ذکر است در سال تحصیلی ۲۰۱۱-۲۰۱۰، میزان بدهی دانشجویان به صندوق وام «پرکینز» حدود ۹۶۴ میلیون دلار برآورد شده است که این ارقام حاکی از رشد بیست درصدی بدهی وام دانشجویان نسبت به پنج سال قبل است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.