شکست امید ایران مقابل قطر در انتخابی المپیک ۲۰۱۶



تاریخ انتشار: ۱۵ January 2016 | 10:00 pm

شکست امید ایران مقابل قطر در انتخابی المپیک 2016

دیدار تیم‌های امید ایران و قطر با برتری دو بر یک میزبان به پایان رسید.

در ادامه مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو، از گروه A تیم فوتبال امید ایران در ورزشگاه السد به مصاف تیم فوتبال قطر رفت که این دیدار در نهایت با برتری دو بر یک قطر به پایان رسید. گل های این دیدار را ‘احمد علاءالدین’ (۳۴) و ‘حسین عبدالکریم’ (۵۶) برای قطر و علی کریمی (۹۰) برای ایران به ثمر رساندند.

در طول نیمه نخست بازی، توپ در اکثر دقایق در میانه‌های زمین در جریان بود و شاهد بازی کم افت و خیزی بودیم. سفیدپوشان ایران در بعضی از دقایق سعی داشتند با تدارک حملاتی دروازه حریف را با خطر مواجه کنند اما در این امر ناکام بودند. در ادامه انابی پوشان قطری با طراحی حملاتی در عمق خط دفاع ایران توانستند دروازه ایران را باز کنند. در دقیقه ۳۴ احمد علاءالدین توانست از تله آفسایدگیری ایران عبور کند و با محمدرضا اخباری تک به تک شود. او در ادامه با یک ضربه بغل پای ساده دروازه ایران را باز کرد.

اما در آغاز نیمه دوم سفیدپوشان ایران سعی داشتند با اتخاذ تاکتیک‌های هجومی گل خورده را جبران کنند اما هر چه از زمان بازی می‌گذشت این کار سخت‌تر می‌شد البته شاگردان خاکپور روی یکی دو صحنه این فرصت را داشتند که دروازه حریف را باز کنند اما با عملکرد خوب درواز ه بان حریف مواجه شدند البته قطری‌ها هم با استفاده از یک ضربه کرنر توانستند گل دوم را وارد دروازه ایران کنند. در دقیقه ۵۶ حسن عبدالکریم کرنر ارسالی هم تیمی اش را با یک بغل پای ساده به گل تبدیل کرد. در ادامه در دقیقه ۶۸ روی پاس خوبی که مهدی ترابی ارسال کرد ارسلان مطهری درون محوطه جریمه قطر نقش بر زمین شد و داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص داد. در ادامه روزبه چشمی نتوانست از پنالتی به دست آمده استفاده کند و ضربه او را دروازه بان قطر مهار کرد.

در دقایق پایانی بازی ایران حملاتی را تدارک دید اما تنها یکی از آنها در دقیقه ۹۰ تبدیل به گل شد. روی پاس مهدی ترابی، گل ایران توسط علی کریمی به ثمر رسید.

تیم فوتبال امید ایران با ترکیب محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، حسین کنعانی زادگان، ماهان رحمانی (میلاد کمندانی)، وحید حیدریه، میلاد محمدی (۶۲، مهدی ترابی)، مهرداد محمدی (۷۲، احسان پهلوان)، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، علیرضا نقی زاده و ارسلان مطهری به میدان رفت.

با این نتیجه قطر ۶ امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. ایران نیز به همراه سوریه در این گروه سه امتیازی هستند اما ایران به خاطر پیروزی مقابل سوریه در دیدار نخست، در رده دوم گروه A قرار گرفت.

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznews.com/sport
منبع:isna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.