شیخ‌الاسلام: امیدوارم با اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن اتحاد مسلمانان بیشتر شود

۲۸اردیبهشت،

502-5.jpg

یک کارشناس کشورهای عربی گفت: پادشاهان کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی عظمی راسخ ندارند، ولی در بعضی کشورها مانند اردن فشارهای مردم برای مقابله با تهاجم و خشونت این رژیم موثر بوده است.

حسین شیخ‌الاسلام دبیر کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان پایتخت اردن اظهار کرد: در پی حمله صهیونیست‌های تندرو به مسجد الاقصی و بی حرمتی به نمازگزارن مفتی اعظم این مسجد به مهاجمان اعتراض کرده و به دنبال این اعتراض بازداشت می‌شود. پس از این امر نمایندگان مجلس اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شدند.

وی در مورد درخواست شورای عالی مصر برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور افزود: من امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد ولی متاسفانه با خیانت‌های بعضی از پادشاهان و حاکمان جهان اسلام در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌توان گفت مسلمانان در این زمینه متحد و منسجم عمل نمی‌کنند، هرچند بعضی مواقع مردم برای مقابله با این رژیم وارد صحنه شده و اعتراض می‌کنند، ولی پادشاهان کشورهای اسلامی زیر بار نمی‌روند و حتی به آن‌ها امتیاز هم می‌دهند.

وی تاکید کرد: فشار مردم بر روی حکومت اردن بسیار بود که سفیر رژیم صهیونیستی اخراج شد، البته در مصر هم پیگیری مردم در این زمینه خوب بود و در هرصورت مردم آن‌قدر متحد بودند که حکومت‌ دیکتاتوری را ساقط کنند، ولی متاسفانه در امارات شرایط این‌طور نبود و متاسفانه قرار است صهیونیست‌ها مجددا دفتر خود در امارات را باز ‌کنند و علنا این موضوع را اعلام خواهند کرد. همچنین قطر هم از جمله کشورهای اسلامی است که رژیم صهیونیستی در خاک آن فعالیت‌های بسیاری دارد ولی امیدوارم با اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن اتحاد مسلمانان بیشتر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.