شیرینی شکلاتی با طعم نعناع برای روز مادر

۰۹اردیبهشت،

در روز مادر با این شیرینی شکلاتی از مادرتان پذیرایی کنید.

ما در اینجا دستور درست کردن شیرینی یا دسر شکلاتی با طعم خوش بوی نعناع را برایتان بیان کرده ایم که ازمیوه های تازه و قرمز رنگ برای آن استفاده می گردد.

ما دستور درست کردن دو ظرف مستطیلی شکل را برایتان بیان کرده ایم که یکی با میوه ی قرمز رنگ توت فرنگی و دیگری با انگور قرمز رنگ و تازه می باشد. 

مواد لازم : برای خمیر

 آرد سفید ۲ فنجان

 پودر کاکائو ۱/۲ فنجان

 شکر ۱ قاشق چایخوری

 نمک ۱ قاشق چایخوری

 کره ۱ فنجان ( به تکه های کوچک بریده شده )

آب یخ ۱/۴ فنجان

مواد داخل خمیر :

 خامه ۴ فنجان

 شکر ۱/۲ فنجان

 ساقه ی نعناع، مقداری هم برای چاشنی زدن ۱۲ عدد

 نمک ۱ قاشق چایخوری

 شکلات تلخ و شیرین (به صورت ذوب شده ) ۶ تکه

ژلاتین ۱ قاشق

آب یخ ۱/۲ فنجان

ماست ساده کم چرب ۱ فنجان

انگور قرمز مقداری

توت فرنگی مقداری

طرز تهیه :

۱ – آرد سفید ، کاکائو ، شکر، نمک  را در غذا ساز ریخته تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. کره را به آن اضافه کنید و آنقدر آن را بزنید تا کاملا یکدست شود.در طول کار کم کم آب را به آن اضافه کنید و مرتبا آن را بزنید تا مواد یکدست شوند .

۲ – خمیر درست شده را در دو ظرف جداگانه که مستطیلی شکل باشد به صورت یک رول باریک بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را در یخچال بگذارید تا کاملا قوام بگیرد.

۳ – خامه، شکر ، نعناع ، نمک را در ظرفی بریزید و بگذارید تا بجوشد.سپس به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

۴ – در همین حال که مشغول درست کردن مواد میباشید فر را در درجه ۳۵۰ بگذارید تا گرم شود. دور تا دور خمیرهای  شکلاتی آماده شده را که به صورت مستطیلی در ظرفی ریخته بودید و در یخچال گذاشته بودید را به صورت کنگره دار در آورید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز روی سطح آن شیارهایی ایجاد کنید و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه آن را در یخچال بگذارید. 

۵ – تکه های شکلات را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دوباره در یخچال بماند .

۶ – ژلاتین را در یک کاسه کوچک آب بریزید و بگذارید تا کاملا نرم شود.

۷ – سپس ژلاتین را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و بعد از آن بگذارید تا خنک شود .بعد از آن که خنک شد ماست را به آن اضافه کنید.

۸ – این ماده ی سفید رنگ آماده شده را در قالب های شکلاتی بریزید و کل سطح را با آن بپوشانید و آن را به مدت ۴ ساعت در یخچال بگذارید.

۹ – در آخرهم روی دسر را با مقداری نعناع تزئین کنید  و سپس روی یکی از ظرف ها توت فرنگی های قرمز رنگ و روی ظرف دیگر را انگورهای قرمز رنگ بریزید.

نکته :

نعناعی که استفاده می کنید بهتر است تازه باشد و هم چنین ساقه های انگور قرمز را کاملا بگیرید و برگ سبز بالای توت فرنگی های قرمز رنگ را بگذارید بماند .

منبع : seemorgh.com


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.