شیک کرامبل سیب

موادلازم:
شیر= ۵۰ سی سی
بستنی وانیلی= ۲۱۰ گرم
سیب سبز =یک عدد
پودر دارچین =یک سوم قاشق چای خوری
شربت کارامل= ۱۰ گرم
طرزتهیه:
شیر را داخل مخلوط کن ریخته ۳ اسکوپ بستنی وانیلی ۷۰ گرمی را اضافه می کنیم. سیب سبز را به تکه های کوچک برش می دهیم و داخل مخلوط کن می ریزیم و بعد پودر دارچین را همراه شربت کارامل اضافه می کنیم و همه مواد را د رآخر با هم میکس می کنیم.
توجه داشته باشید:
شیر ریخته شده باید به مقداری باشد که فقط بستنی را مخلوط کند و حالتی شل به آن بدهد نه به سورتی که بستنی را به حالت مایع تبدیل کند.
سیب ها نیز با پوست استفاده شود.

چرا سیب؟ سیب حاوی مقادیر خوبی از نوعی فیبر به نام پکتین است که از دسته فیبرهای معلول است یعنی زمانی که مرطوب می شود چسبنده و غلیظ خواهد شد این ماده که در سیب به میزان کافی یافت می شود خواص زیادی دارد.

کاهش کلسترول مضر خون اولین خاصیت پکتین سیب است.

مطالعات کنترل شده مختلف نشان داده است که افزودن پکتین به رژیم غذایی منجر به کاهش متوسطی در سطح کلسترول خون می شود علت این امر ممکن است اتصال یافتن سیب به اسیدهای صفراوی باشد که به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

سیب و سلامتی روده: پکتین می تواند تعداد میکرب های مفید در دستگاه گوارش را افزایش دهد باکتری های مفید همچنین ماده ای شیمیایی به نام (بوتیمیت) تولید می کنند که سوختی مهم برای سلول های دیواره روده ای می باشد.

– پکتین دوست دیابتی ها: پکتین موجود در سیب می تواند کمک به حفظ سطح قند خون به طور ثابت نماید قندهای طبیعی موجود در سیب به آهستگی هضم و جذب می شوند.

– سیب با پوست ارمغان سلامتی را می آورد یادتان باشد که ویتامین ها و پکتین موجود در سیب بیشتر در پوست سیب و زیر پوست آن قراردارد بنابراین افرادی که توانایی هضم پوست سیب را دارند بهتر است آن را با پوست میل نمایند.


Ashpazonline.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.