صادرات اولین محموله سایپا ۱۵۱ به بازار عراق

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با حضور مدیران صادرات گروه خودروسازی سایپا اولین محموله صادراتی سایپا ۱۵۱ به عراق ارسال شد.

خبراقتصادی: به گزارش سایپانیوز، در این مراسم احمد اسماعیلی – قائم مقام معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا از صادرات ۵۰ دستگاه سایپا ۱۵۱ به کشور عراق خبر داد و گفت : توزیع صادراتی این محصول همزمان با توزیع داخلی آن آغاز شده است.

اسماعیلی با اشاره به سایر بازارهای صادراتی گفت: جمهوری آذربایجان، مصر، سوریه، نیجریه، سنگال، غنا و کشورهای آسیای میانه از دیگر بازارهایی هدف می باشند که صادرات محصولات سایپا به آن ها در دستور کار قرار گرفته است. همچنین سایپا ۱۵۱ در نمایشگاه ترکمنستان مورد استقبال مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: این محصول در سبد گروه سایپا بسیار پررنگ ظاهر شده است و امید می رود به افزایش صادرات گروه سایپا نیز کمک کند.

قائم مقام معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا با اشاره به قیمت های صادراتی این خودروها در بازارهای هدف افزود: قیمت این خودروها در بازارهای هدف با توجه به ارقام تعرفه های گمرکی متفاوت است و به عنوان مثال این خودرودر عراق ۹۵۰۰ دلار و در جمهوری آذربایجان هشت هزار دلار به فروش می رسد.

وی گفت: واقعیت این است که قمیت برای مصرف کننده در هر بازار صادراتی به مراتب بالاتر از بازار داخل است. خودروی سایپا ۱۵۱ به قیمت ۵ هزار دلار به بالا برای صادرات عرضه می گردد که ۵ هزار دستگاه از این خودرو تا انتهای سال ۹۳ به منظور صادرات عرضه خواهد شد و همچنین پیش بینی می گردد میزان صادرات سایپا ۱۵۱ به سبب داشتن مزیت های رقابتی، ۲۰ درصد از کل تولیدات این خودرو در سال باشد.

اسماعیلی افزود: آپشن های به کار رفته در این خودروی صادراتی همانند خودروی عرضه شده در بازار داخل است اما در صادرات آینده بعضی از این آپشن ها حذف و طبیعتا قیمت این خودرو در کشورهای مقصد کاهش خواهد یافت به طور مثال در کشور ما ترمز ABS  جز استانداردهای لازم است اما در کشور عراق این استاندارد برای خودروهای داخل این کشور تعریف نشده است به همین جهت در صادرات بعدی این آپشن حذف خواهد شد.

قائم مقام معاونت صادرات گروه سایپا با بیان اینکه خودروهای سایپا جزء ارزان ترین خودروها در بازار عراق است در خصوص برنامه های صادراتی این شرکت در سال آینده گفت: صادرات ۵۸ هزار دستگاه خودرو برای ۲۰ کشور از گروه سایپا برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی در مورد شرایط عرضه سایپا۱۵۱ در بازار‌های خارجی گفت: در بعضی از بازارهای خارجی این محصول با استفاده از تسهیلات بانکی عرضه خواهد شد. به عنوان مثال در آذربایجان به صورت لیزینگ عرضه می‌شود، ولی در بازار عراق و مصر فروش نقدی این خودرو پیش‌بینی شده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.