صادرات جهانی پرینتر کاهش یافت

به گزارش مرکز تحقیقات بازار IDC، با کاهش صادرات پرینتر، سهم فروش و درآمد زایی سازندگان پرینتر نیز در سه ماهه دوم سال جاری نیز سیر نزولی داشته است. این سیر نزولی فروش بیشتر متوجه پرینترهای معمولی است تا پرینترهای مجهز به وای- فای.
گزارش IDC به طور اختصار موارد زیر را در بر می گیرد: پرینترهای جوهر افشان با در بر گرفتن حضور ۲۰ میلیون واحدی خود، ۶۰ درصد سهم بازار پرینترها را به خود اختصاص داده اند. این در حالیست که صادرات همین پرینترها با کاهش ۱۲٫۷ درصدی رو به رو شده است.
این کاهش از سومین سه ماهه سال ۲۰۰۹ تا به اکنون بزرگترین بوده است. از سوی دیگر پرینترهای جوهر افشان وایرلس از رشد خوبی برخوردار بوده است.
شرکت HP با در اختیار داشتن ۳۹٫۶ درصد از سهم بازار در دومین سه ماهه سال جاری رهبر و پیشروی بازار پرینترها محسوب می شود و شرکت کانن با داشتن ۲۱٫۴ درصد از سهم بازار در جایگاه دوم قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ZDnet، در همین مدت، پرینترهای لیزری با رشد ۰٫۸ درصدی رشد خوبی را نشان داده اند. به طور کلی پرینترهای لیزری رنگی ۱۶ درصداز کل فروش پرینترهای این رده را تشکیل می دهند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.