صحنه‌هایی از «گروه تبهکاران» دوباره فیلمبرداری می‌شوند

عواقب حادثه تیراندازی در سینمای آئورورا/

سینما پرس-گروه سینما/ به دلیل تشابه یک صحنه از فیلم سینمایی «گروه تبهکاران» با حادثه دل‌خراش سینمای آئورورا، برخی از سکانس‌های این فیلم سینمایی دوباره فیلمبرداری می‌شود.

به گزارش سینما پرس، مسئولان استودیو «برادران وارنر» که مسئولیت ساخت و اکران «گروه تبهکاران» (Gangster Squad) را برعهده دارند، روز گذشته اعلام کردند که به دلیل تشابه یکی از صحنه های این پروژه جنایی با حادثه دل‌خراش تیراندازی در سینمای آرورا ایالت کلورادو، یکی از سکانس‌های این فیلم سینمایی دوباره فیلمبرداری می‌شود.

بنابر اظهارات مسئولان استودیو «برادران وارنر»، به دلیل فیلمبرداری دوباره یکی از صحنه های «گروه تبهکاران»، برای یک سکانس فیلمنامه جدید نوشته می شود و به احتمال زیاد تاریخ اکران این پروژه نیز تغییر می کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، «گروه تبهکاران» که داستان آن در دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی رخ می دهد داستان جنگ بین پلیس لس‌آنجلس و یک گروه مافیایی خطرناک را به تصویر می کشد. در یکی از صحنه های این فیلم سینمایی برخی از این گروه مافیایی به داخل سالن «چاینیز تیه‌تر» می روند و به مردم شلیک می کنند. تشابه این موضوع با حادثه سینمای آرورا مسئولان «برادران وارنر» را به این فکر انداخته است که با تغییر در فیلمنامه، این سکانس بخصوص این فیلم سینمایی را دوباره فیلمبرداری کنند.

سکانسی که مسئولان «برادران وارنر» قصد حذف آن را دارند بدین صورت است که اعضای گروه مافیا پشت سر هم از داخل پرده نقره ای سینما با مسلسل و در حالت تیراندازی به داخل سینما می آیند و در حالی که به شلیک ادامه می دهند به راهرو، سالن انتظار و حتی به بلوار هالیوود می روند.

به عقیده نویسنده فیلمنامه «گروه تبهکاران»، این صحنه یکی از بهترین سکانس های این فیلم سینمایی است، اما «برادران وارنر» او را متقاعد کرده اند که به دلیل تشابه این صحنه با حادثه تیراندازی سینمای آئورورا در آن تغییر ایجاد شود. مسئولان «برادران وارنر» از نویسنده فیلمنامه این اثر خواسته اند که فیلمنامه این سکانس را طوری بنویسد که تیراندازی گروه مافیایی در جایی به غیر سالن سینما رخ دهد.

ویل بیل براساس کتابی از پل لیبرمن فیلمنامه «گروه تبهکاران» را نوشته است و روبن فیشر نیز کارگردان این فیلم سینمایی است. همچنین شان پن، رایان گازلینگ و اما استون نیز از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «گروه تبهکاران» ایفای نقش کرده اند.

مسئولان استودیو «برادران وارنر» پیش از این به صورت رسمی اعلام کرده بودند که این فیلم سینمایی در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) تابستان سال جاری روی پرده سینماهای سراسر جهان می رود، اما اگر تغییر در فیلمنامه و گرفتن دوباره برخی صحنه ها صورت بگیرد، «برادران وارنر» مجبور می شود که «گروه تبهکاران» را دیرتر و در تاریخی دیگر اکران کند.

پیش از این در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه گذشته (۳۰ تیر/۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی)، زمانی که مردم شهر آئورورا ایالت کلورادو در حال تماشای فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بودند، جوان ۲۴ ساله نقابدار و مسلحی که خود را جوکر می خواند از درب خروج سینما وارد سال شد و با به تیر بستن تماشاگران، ۱۲ تن از آن ها را به قتل رساند و ۵۰ تن هم زخمی شدند.

استودیو «برادران وارنر» که مسئولیت اکران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را برعهده دارد، پس از این حادثه غم‌انگیز در بیانیه‌ای درباره این ترور وحشتناک اعلام کرد: «برادران وارنر» و فیلمسازان زمانی که از این حادثه شوک آور باخبر شدند عمیقا اندوهگین شدند. در این زمان حزن انگیز ما همدردی صمیمانه خود را به قربانیان و خانواده های آن ها ابراز می کنیم.

همچنین مسئولان استودیو «برادران وارنر» که مسئولیت اکران این فیلم سینمایی را برعهده دارند، به احترام قربانیای و خانواده های آنان آمار فروش نخستین هفته اکران «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را اعلام نکردند.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۵۴۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.