صدای سهامدارن نوکیا درآمد

۱۸اردیبهشت،

سهامداران نوکیا اعلام کردند که مدیرعامل این شرکت باید در تصمیمات سال ۲۰۱۱ خود مبنی بر تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را بازنگری کند.
سرمایه‌گذاران نوکیا به “استیفن ایلاپ”(Stephen Elop) مدیرعامل این شرکت گفتند که صبر آنها رو به اتمام است و روشی که او برای رقابت با بزرگانی چون سامسونگ و اپل در نظر گرفته، بسیار ضعیف است.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، بسیاری از سهامداران شرکت فنلاندی نوکیا در همایش سالانه‌ای که در شهر هلسینکی برگزار شده بود گفتند که ایلاپ باید در تصمیمات سال ۲۰۱۱ خود مبنی بر تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را بازنگری کند.
“هانو ویرتانن”(Hannu Virtanen) یکی از سرمایه‌گذاران به مدیرعامل نوکیا گفت: «شما یک شخص قابل احترام میباشید و گروه مدیریت نوکیا بهترین فعالیت خود را انجام می‌دهد. اما واضح است که این فعالیت‌ها کافی نیست. آیا خبر دارید که نتایج حاصل از این فعالیت‌ها چگونه بوده است؟ این مسیری که با قصد و نیت خوب آن را دنبال می‌کنید به جهنم می‌رسد. لطفا مسیر دیگری را دنبال کنید».
انتقال کلیه گوشی‌های هوشمند نوکیا از سیستم‌عامل سیمبین این شرکت به ویندوز فون مایکروسافت در بازه زمانی معادل دو سال انجام شد. این دوره زمانی هم‌اکنون به پایان رسیده است و در حالی که نتایج آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که فروش سری گوشی‌های هوشمند Lumia مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ افزایش یافته است، تعداد گوشی‌های فروخته شده در این زمینه در مقایسه با محصولات سامسونگ و اپل بسیار کمتر است و در همین دوره زمانی از فروش گوشی‌های معمولی نوکیا هم کاسته شده است.
ارزش هر سهم نوکیا هم کاهش یافته است. هم‌اکنون هر سهم نوکیا در تالارهای بورس به قیمت ۲٫۷۲ یورو معامله می‌شود که این رقم در سال ۲۰۰۰ میلادی ۶۵ یورو بود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.