صدور ۷۵۷۱ مجوز ترخیص کالاهای وارداتی

در دو ماه گذشته ۷۵۷۱ گواهینامه مجور ترخیص کالاهای وارداتی استان تهران از گمرکات صادر شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مدیر کل استاندارد استان تهران در این خصوص گفت: در جهت نظارت بر استاندارد اجباری کالاهای وارداتی، در خرداد و تیر امسال تعداد گواهینامه های انطباق وارداتی صادر شده از گمرک شهریار ۵۲۹۷ مورد و از گمرک فرودگاه امام خمینی ۲۲۷۴مورد بوده است.

مسلم بیات از گسترش سطح بازرسی و نمونه برداری ازکالاهای وارداتی با استقرار شرکت های بازرسی در گمرکات خبر داد و گفت: در جهت اجرای اصل چهل و چهار قانون اساسی و کاهش امور تصدی گری و با اجرای قانون ارتقاء کیفی خودرو و سایر کالاهای صنعتی این نظارت تقریباً شامل تمامی کالاهای صنعتی شده است.

وی خاطر نشان کرد: نمونه برداری از کالاهای وارداتی و صادراتی با استقرار شرکت‌های بازرسی فرادانش، IGI، SGS ، مرکز تحقیقات انفورماتیک و سلامت آزما و ISQI در گمرکات استان انجام می گیرد.

مدیر کل استاندارد تهران متذکر شد: با هدف تسریع امور , به زودی شرکت های بازرسی آریا , اس جی اس و بهستون صنعت نوین در آماده سازی پرونده های وارداتی جهت صدور گواهی انطباق یا عدم انطباق با ضوابط استاندارد در محل گمرکات فرودگاه امام خمینی با اداره کل استاندارد استان همکاری خود آغاز خواهند کرد.

وی گفت: همچنین در حال حاضر شرکت های بازرسی مهنامه و ISQI جهت بررسی و ارزیابی انطباق کالا در گمرک تهران شروع به کار کرده اند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.