صرفه‌جویی ۳۶۵ میلیون دلار بنزین با ایجاد راه بی‌ترافیک

۲۳ آبان ،

صرفه‌جویی ۳۶۵ میلیون دلار بنزین با ایجاد راه بی‌ترافیک

عصر خودرو : معاون اول رییس جمهوری خطاب به وزیر راه و شهرسازی بر لزوم توسعه راه تاکید کرد و گفت: باید به وسیله بخش خصوصی فکری اساسی در این باره شود تا بتوان طی نیم ساعت بین کرج و تهران تردد کرد. در غیر این صورت جز ترافیک کشنده و کاهنده تهران و مصرف بی‌رویه بنزین را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا  در مراسم افتتاح شش کیلومتر از فاز اول آزادراه شهید همت به کرج که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ساخته شد، رحیمی – معاون اول رییس جمهوری – با تاکید بر این‌که کشورهای دنیا اقتصاد متکی به شبکه‌های راهی دارند، گفت: اتصال نقاط مختلف کشور ما به سبب وسعت بسیار پرهزینه است.
وی افزود: بین تهران و کرج اگر هر سال یک بزرگراه افتتاح کنیم، باز هم کم خواهیم آورد. بنابراین از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم طراحی ویژه‌ای بین این دو نقطه انجام شود تا راه‌های متعددی از زیرزمین، روی زمین و به هر شکل ممکن ایجاد شود و عبور و تردد مردم با سرعت صورت بگیرد.
رحیمی با بیان این‌که هر قدر در مسیر تهران و کرج برای ساخت راه سرمایه‌گذاری کنیم، حداقل ۱۰ برابر بها‌ها جبران می‌شود، گفت: روزانه ۲۲۰ هزار خودرو در آزادراه تهران – کرج تردد می‌کنند که بنزینی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر مصرف خواهد شد که در سال به حجمی معادل ۳۶۵ میلیون دلار می‌رسد؛ به راحتی می‌توان با ایجاد راهی بدون ترافیک در مصرف این مقدار بنزین صرفه‌جویی کرد.
معاون اول رییس جمهوری همچنین به اهمیت طراحی ویژه راه‌های اطراف شهر کرج اشاره کرد و گفت: اگر طرح‌های این چنینی را برای اجرا به بخش خصوصی بسپاریم برای دولت بها بسیاری خواهد داشت.
وی با بیان این‌که در آسیا حدود ۴ هزار میلیارد دلار حجم بازار حمل و نقل است اما مقدار اندکی به ایران تعلق دارد به آمار ترانزیت در شش ماهه اول امسال که ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اشاره و اظهار کرد: در سه سال اول این دولت ۷۵ درصد در ترانزیت رشد داشته‌ایم.
رحیمی همچنین اظهار کرد: در بخش ریلی از ابتدای ورود راه‌آهن به کشور تا پیش از این دولت ۹ هزار کیلومتر توسعه شبکه ریلی داشته‌ایم اما در این دولت به تنهایی ۱۳ هزار کیلومتر به شبکه ریلی اضافه شده است.
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری آن که شش کیلومتر از فاز اول آزادراه همت – کرج باید فروردین امسال افتتاح می‌شد در بیان تاخیر آن گفت: همه موانع،‌ اموال و قطعات دولتی است که باید با پرداخت پول حل می‌شد. با توجه به این‌که پادگان‌های نظامی در این مسیر قرار داشت، وزیر دفاع برای باز کردن راه هرچند با تاخیر کمک کرد.
رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون خودرو وارد جاده‌های کشور می‌شود اما میزان ساخت و توسعه راه‌ها متناسب با رشد خودروها نیست و در این رابطه باید راه‌حلی اندیشیده شود.

سه شنبه ۲۳ آبان   ۱۵:۱۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.