صندوق ضمانت صادرات واگذار نمی شود

۵ م دیماه ،

بینا- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، خروج صندوق ضمانت صادرات ایران از فهرست شرکت‌‎های قابل واگذاری را از جمله دستور کارهای تازه این صندوق دانست و گفت: در شرایط فعلی تحریم، نقش حمایتی صندوق از صادرکنندگان بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.
به گزارش بینا، طاهر شه‌حامد از برنامه صندوق ضمانت صادرات ایران برای خروج این صندوق از فهرست شرکت‌های قابل واگذاری خبرداد و به مهر گفت: هم اکنون با توجه به شرایط خاص کشور و مشکلات تحریم که پیش روی صادرکنندگان قرار گرفته است، نقش حمایتی صندوق ضمانت صادرات ایران، بیش از هر دوره دیگری حائز اهمیت است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: بر این اساس، تدوین و طراحی ابزارها و محصولات تازه برای ارایه به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران، در دستور کار قرار دارد تا بتوان نیازهای صادرکنندگان را تامین کرد.
وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ماههای قبل، بازپرداخت بدهی‌های ارزی صادرکنندگان به سیستم بانکی به سبب نوسانات ارزی اخیر با مشکل مواجه شده است و در این راستا به طور قطع، آن دسته از تسهیلات ارزی صادراتی که با پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران اخذ شده است، خساراتی را متوجه این صندوق خواهد کرد.
به گفته شه‌حامد، رسیدگی فوری و توجه مضاعف مدیران و تعامل هرچه بیشتر بانک مرکزی و سیستم بانکی در این زمینه ضروری است.
پیش از این، کاظم دوست‌حسینی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بود که با حکم غضنفری، طاهر شه‌حامد به تازگی در این سمت منصوب شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.